موج اعتصاب سراسری در زندان‌های آمریکا/اعتراض زندانیان به «برده‌داری مدرن»/زندانیانی که با آن‌ها مانند حیوانات رفتار می‌شود

6:55 - 05 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۱۲۰
زندانیان در زندان‌های سراسر آمریکا از روز سه‌شنبه ۲۱ آگوست اعتصابی ۳ هفته‌ای را در اعتراض به «برده‌داری مدرن» در این کشور آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، زندانیان در زندان‌های سراسر آمریکا از روز سه‌شنبه ۲۱ آگوست اعتصابی ۳ هفته‌ای را در اعتراض به «برده‌داری مدرن» در این کشور آغاز کرده‌اند.

این اعتصاب از سوی مؤسسه «جیل هاوس لاویر اسپیک» که یک شبکه سراسری حمایت از زندانیان در آمریکا به شمار می‌رود هدایت می‌شود.

اعتصاب سراسری در زندان‌های آمریکا/اعتراض زندانیان به «برده‌داری مدرن»

بر اساس اعلام سازمان دهندگان، این اعتصاب در واکنش به شورش ماه آوریل در یک زندان در «کارولنای جنوبی» صورت گرفته که در آن ۷ زندانی کشته شدند و ده‌ها زندانی دیگر مجروح شدند.

به عنوان بخشی از این اعتصاب، زندانیان در زندان‌های سراسر آمریکا در اقدامات اعتراضی غیر خشونت آمیز مانند تجمع، اعتصاب غذا، اعتصاب کار و بایکوت شرکت می‌کنند.

اعتصاب سراسری در زندان‌های آمریکا/اعتراض زندانیان به «برده‌داری مدرن»

بر اساس اعلام جیل هاوس لاویر اسپیک، زندانیان با این اعتصاب خواستار دستمزد منصفانه، شرایط بهتر زندگی و درمان، حق رأی دادن و افزایش بودجه آموزش و تحصیل زندانیان هستند.

جیل هاوس لاویر اسپیک می‌گوید: زندانیان می‌دانند که با آن‌ها مانند حیوانات رفتار می‌شود، زندانیان در آمریکا منطقه جنگی هستند.

اعتصاب سراسری در زندان‌های آمریکا/اعتراض زندانیان به «برده‌داری مدرن»

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی نخستین و آخرین روز این اعتصاب مصادف با حوادث سیاه در تاریخ سیستم زندان‌های آمریکا به شمار می‌رود؛ روز ۲۱ آگوست: کشته شدن جرج جکسون، یکی از فعالان حقوق اقلیت‌هاست که در سال ۱۹۷۱ در درگیری با نگهبانان زندان «سن کوئنتین» کشته شد و ۹ سپتامبر که ۱۳۰۰ زندانی در یک زندان در نیویورک شورش کردند.

سپتامبر ۱۹۷۱ که زندانیان در زندان «آتیکا» در ایالت نیویورک دست به شورش زدند و در اثر حمله نیرو‌های پلیس برای بازپس گیری زندان از شورشیان ۴۱ نفر کشته شدند.

اعتصاب سراسری در زندان‌های آمریکا/اعتراض زندانیان به «برده‌داری مدرن»

آمریکا با داشتن ۲.۳ میلیون زندانی بیشترین جامعه زندانیان در سراسر جهان را دارد و روزانه ۸۰۰ هزار زندانی در این کشور در بخش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند که پرداختی آن‌ها به ازای هر ساعت ۲۰ سنت و در برخی ایالت‌ها ۴ سنت است.

علاوه بر این در پی اجرای سیاست تحمل صفر دولت آمریکا در مرز‌های این کشور بسیاری از اماکن مربوط به مهاجران نیز شاهد اعتصاب مهاجران بازداشت شده در اعتراض به این سیاست دولت آمریکا بوده‌اند؛ ماه ژوئن زنان مهاجر بازداشت شده در مرز‌های آمریکا پس از جدا شدن از فرزندانشان، در جنوب تگزاس دست به اعتصاب زدند، تعدادی از مردان مهاجر نیز ماه گذشته دست به اعتصاب زده و خواستار آزادی خود شده بودند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *