رئیس کل دادگستری زنجان: مهمترین ماموریت نیروی انتظامی ایجاد نظم و امنیت در جامعه است

16:42 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۱۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مهمترین وظیفه و ماموریت نیروی انتظامی ایجاد نظم و امنیت در جامعه است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز (سه شنبه) در جلسه هم اندیشی قضایی و انتظامی استان زنجان که به مناسبت هفته فراجا در سالن آمفی تئاتر دادگستری استان برگزار شد ضمن تبریک هفته فراجا و هفته وحدت گفت: مهمترین وظیفه و ماموریت نیروی انتظامی ایجاد نظم و امنیت در جامعه است.

وی با بیان اینکه موضوع امنیت در جامعه از نگاه مقام معظم رهبری که در دانشکده افسری تأکید داشتند و هم از حیث قوانین جاری و مطالبه عمومی مقوله با اهمیتی است که دشمنان نیز بر این امر متمرکز هستند که با تمام توان و صرف هزینه های کلان وبا اغتشاش و آشوب امنیت حاکم در جامعه را برهم بزنند و این امر محقق نخواهد شد و در این قضیه اغتشاش ها دشمن زیان کرده و هزینه های کلانش بیهوده صرف شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اینکه به پرونده اغتشاشگران در استان به موقع و برابر قانون با قاطعیت رسیدگی خواهد شد، گفت: با کسانی که در اغتشاشات اخیر جامعه در صدد آشوب و ناامنی بودند برخورد قاطع و پشیمان کننده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه امنیت گوهر گرانبهایی است که هرجامعه ای از آن برخوردار شد سعادتمند است و بحمد الله و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و هدایت های پیغمبرگونه ایشان و تلاش نیروهای مخلص و جان برکف و خود مردم عزیز امروز امنیت در جامعه برقرار است.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی مقتدر در مواجهه با حوادث گوناگون در کشور برای دفاع از نظام، دین و کشور سینه سپر می کند،گفت: چرا که این نیروها وابسته به یک نظام ولی فقیه است و همه از حضور مقتدرانه نیروهای مخلص در ایجاد امنیت در کشور بویژه اغتشاشات اخیر قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر در استان با اقدامات متفاوت صورت گرفته و حضور نیروهای جان برکف در میدان و کف خیابان کمترین خسارت به اموال عمومی و شخصی مردم وارد شد که این امر در سطح کشور بسیار مهم و قابل توجه است و ما به داشتن چنین نیروهای مخلص افتخار می کنیم.

رئیس کل دادگستری زنجان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی از اقتدار نیروی انتظامی حمایت و پشتیبانی می کند، افزود: :جایگاه مقتدر این مجموعه باید حفظ شود و نیروی انتظامی قوی تضمین کننده امنیت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مأموریت های نیروی انتظامی در حوزه ضابط است، ادامه داد: بر اساس آمار موجود امروز سرقت جرم اول استان زنجان است که ضابطان بایستی اقدامات لازم برای جمع آوری آثار سرقت، شناسایی و دستگیری به موقع سارق و کشف اموال انجام دهند تا اموال مسروقه به موقع به مالباختگان اعاده گردد.

سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان در ادامه جلسه از حمایت های قاطع دستگاه قضایی استان از نیروهای انتظامی در لحظات سخت و خطرناک تشکر کرد .

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به 2هزار مأموریت بر عهده فراجاست، افزود : بخش زیادی از این وظایف در حوزه ضابط و همکاری و اجرای دستورات قضایی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات فراجا در استان در سایه حمایت های قضایی انجام می شود، گفت: در اغتشاشات اخیر در استان همراهی و هم افزایی رییس کل دادگستری استان و دادستان زنجان، مدیریت امور و با هوشیاری و حضور بهنگام نیروهای انتظامی کمترین خسارت و آسیب در سطح کشور داشتیم که جای تشکر دارد.

در پایان مراسم با اهداء لوح از زحمات و تلاش های خالصانه فرمانده انتظامی استان، جانشین فرماندهی، رئیس سازمان عقیدتی انتظامی، معاونان و فرماندهان انتظامی شهرستان ها تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *