رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برترین‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا از دید AFC/ برتری آماری مطلق شاگردان شمسایی

13:21 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۰۷۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کنفدراسیون فوتبال آسیا آمار شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال جام ملت‌های این قاره را منتشر کرد.

خبرگزاری میزان - شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا در حالی با قهرمانی ژاپن و نایب قهرمانی ایران به پایان رسید که کنفدراسیون فوتبال آسیا با اتمام این رقابت‌ها، آمار برترین‎های این تورنمنت را منتشر کرد.

نکته جالب در این بین این است که در بیشتر این آمار، نام ایران و بازیکنان تیم ملی کشورمان با وجود ناکامی در کسب عنوان قهرمانی به چشم می‌خورد که نشان از عملکرد موفق شاگردان شمسایی در این رقابت‌ها دارد.

اسامی برترین‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا در موارد مختلف به شرح زیر است:

بیشترین مهار توپ:

گیلرمه کوروموتو، دروازه‌بان تیم ملی ژاپن با 38 مهار، بیشترین مهار توپ را در طول این تورنمنت به نام خود ثبت کرد. گور پیرس دیگر دروازه‌بان ژاپن نیز با 28 مهار در رده دوم این بخش ایستاد. سعید مومنی از ایران نیز ۲۹ سیو را به نام خود ثبت کرد.

بیشترین هت تریک:

تنها 4 بازیکن در این رقابت‌ها هت تریک کردند: سلیم فیصل از عراق (مقابل عمان)، ادریس یوروف از تاجیکستان (مقابل ترکمنستان)، سعید احمدعباسی (مقابل چین تایپه) و حسین طیبی از ایران (مقابل چین تایپه و ویتنام).

از بین این 4 بازیکن، تنها ادریس یوروف از تاجیکستان 4 گل در یک مسابقه به ثمر رساند، در حالی که طیبی از ایران تنها بازیکنی بود که 2 بار هت تریک کرد.

کسب امتیازات کامل:

تنها دو تیم توانستند در مرحله گروهی شکست ناپذیر بمانند؛ ایران و ازبکستان با ۹ امتیاز کامل صعود کردند.

پرگل‌ترین مسابقه:

بازی گروه B بین تاجیکستان و ترکمنستان پرگل‌ترین بازی در این رقابت بود که تاجیکستان ۸ بر ۵ حریفش را شکست داد و مسابقه با ۱۳ گل تمام شد.

برترین گلزن:

حسین طیبی، کاپیتان ایران در ۶ مسابقه، ۱۰ گل به ثمر رساند تا برترین گلزن مسابقات لقب گیرد. این بازیکن همچنین عنوان بهترین گلزن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده بود.

ماشین گلزنی:

ایران علیرغم باخت در فینال، نمایش نفس گیرانه‌ای داشت و با زدن ۳۹ گل در ۶ بازی، نشان داد که چقدر جلوی دروازه خطرناک است.

داستان دو تیم:

ژاپن و ایران، فینالیست‌های این تورنمنت، هر دو شکست خوردند، اما در دو نقطه مقابل. ژاپن در روز اول مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک مقابل عربستان شکست خورد، در حالی که تنها شکست ایران در فینال مقابل ژاپن بود.

غول‌های فوتسال آسیا:

با قهرمانی ژاپن در کویت، تعداد قهرمانی‌های این تیم در آسیا به عدد ۴ افزایش یافت. در حالی که ایران با ۱۲ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم است.

پرتماشاگرترین مسابقات:

دیدار یک چهارم نهایی بین تیم‌های کویت (میزبان) و ازبکستان با ۳ هزار و ۴۰۶ هوادار بیشترین تماشاگر را داشت در حالی که فینال را تنها ۱۹۳۸ تماشاگر تماشا کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *