رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتراف وکیل خانواده امینی به سابقه بیماری مهسا

10:47 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۰۷۷۰
وکیل خانواده امینی در تازه‌ترین واکنش به گزارش پزشکی قانونی گفت: 15 سال پیش عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیومای مغزی برای مهسا انجام شده است.

خبرگزاری میزان - چند روز پس از درگذشت «مهسا امینی» بود که صالح نيكبخت، وكيل خانواده امینی به روزنامه اعتماد گفت: بر اساس اعلام پزشكان متخصص و كارشناسان مستقل، مرگ مهسا هيچ ارتباطی با بيماری قبلی ايشان كه برداشتن يك خال يا غده كوچك در بالای چشم ايشان بوده، ندارد. ضمن اينكه مهسا در گذشته هيچ سابقه بيماری قلبی و عروقی و كليوی نداشته است. نمی‌توان مرگ آنی او را به بيماری‌های قبلی و زمينه‌ای ارتباط داد.

سازمان پزشکی قانونی اما در روز پانزدهم مهر ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحومه مهسا امینی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۲ از ساعت ۱۹:۵۶ بطور ناگهانی دچار افت هوشیاری شده و متعاقب آن بر زمین می‌افتد که با توجه به بیماری زمینه ای، متوفیه توانایی لازم جهت جبران و تطابق با وضعیت ایجاد شده را نداشته، لذا در شرایط مذکور دچار اختلال ریتم قلب و کاهش فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری شده که به دلیل انجام عملیات احیای قلبی ـ تنفسی غیرموثر در دقایق حساس اولیه، دچار هیپوکسی شدید و در نتیجه آسیب مغزی شده است، علی‎رغم برگشت عملکرد قلبی متعاقب عملیات احیای پرسنل اورژانس، حمایت تنفسی انجام شده کارساز نبوده و با وجود انتقال ایشان به بیمارستان و زحمات کادر درمانی بیمارستان کسری، بیمار به علت نارسايی چند ارگانی (M.O.F) ناشی از هیپوکسی مغزی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۵ فوت می‌نماید.

پزشکی قانونی در ادامه تاکید کرد که با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

همچنین مدیر کل پزشکی قانونی استان، در همان روز با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری اسناد و مدارک عمل جراحی مغز مهسا امینی درسن 8 سالگی را نمایش داد.

دکتر فروزش در این زمینه گفت: در این مورد خاص با توجه به اینکه در روزهای اول بعد از حادثه در فضای مجازی به سرعت منتشر شد که ایشان فاقد هرگونه بیماری زمینه ای بودند و هیچگونه دارویی را مصرف نمی کردند و در سلامت کامل بودند ، ما بر اساس قواعد سازمانی خودمان نسبت به استعلام از مراجع ذیربط اقدام و در پاسخ مدارکی را جمع آوری کردیم.

فروزش ادامه داد: استعلامات ما از وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت بود که سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مدارکی را برای ما ارسال کردند.

وی بیان داشت: مرحومه امینی متولد سال ۱۳۷۸ در سن ۸ سالگی در سال ۱۳۸۶ به استناد پرونده بیمارستان فوق تخصص میلاد به دلیل بروز علائم سردرد، اختلال رشد و مشکلات بینایی، با تشخیص تومور خوش خیم مغزی به نام کرانیوفارنژیوما تحت عمل جراحی تخلیه تومور قرار می گیرد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: پذیرش متوفی در بخش اطفال بیمارستان میلاد در تاریخ ۸۶/۸/۱۲ صورت گرفته است و در تاریخ ۸۶/۸/۲۱ ترخیص شده اند و پدر بیمار، همراه و معرف ایشان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سوابق بیمارستانی که از بیمارستان میلاد گرفتیم، پدر مرحومه در آن تاریخ عنوان کردند که اینجانب امجد امینی ولی بیمار ساکن شهرستان سقز اجازه می دهم که پزشک یا پزشکان بیمارستان میلاد هر نوع معالجه، عمل جراحی و یا انتقال خون که صلاح بدانند در مورد بیمار اینجانب به مورد اجرا گذاشته شود برائت پزشک و یا پزشکان این بیمارستان را از کلیه اقدامات فوق که در مورد عمل جراحی دخترم مهسا امینی انجام می دهند اعلام می دارم.

فروزش ادامه داد: در برگه خلاصه پرونده مرحومه امینی ذکر شده که شکایت اصلی بیمار و تشخیص اولیه، اختلال رشد و اختلال بینایی بوده است و تشخیص نهایی کرانیوفارنژیوما بوده است که اقدامات درمانی و اعمال جراحی که برای متوفی در نظر گرفته شده بود باز کردن جنجمه و تخلیه تومور کرانیوفارنژیوما بوده است.

پس از انتشار مستندات سابقه بیماری مهسا امینی، پدر و وکیل خانواده امینی که پیشتر منکر هرگونه سابقه بیماری مرحومه می‌شدند، نهایتا ناچار به اعتراف این موضوع شدند.

در تازه‌ترین واکنش نیکبخت به گزارش سازمان پزشکی قانونی وی در گفت‌و گو با هم‌میهن به سابقه بیماری مهسا اشاره کرده است.

نیکبخت در این مصاحبه تایید میکند که 15 سال پیش عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیومای مغزی برای مهسا انجام شده است

وی همچنین به اظهارات پدر مهسا در جلسه پزشکی قانونی اشاره می کند که گفته او داروی تیروئیدش را مصرف می‌کرد و آخرین آزمایشی هم که از مهسا گرفته‌شده در 20 مردادماه امسال بود و پزشک پس از دیدن آزمایش، هیچ تغییری در دوز مصرفی دارو نداده و اعلام کرده که مهسا مشکل خاصی ندارد.»

در گزارش روزنامه هم میهن آمده است: «براساس اعلام سازمان پزشکی‌قانونی، مهسا امینی به دلیل جراحی انجام داده، باید سه قرص لووتیروکسین، هیدروکورتیزون و دسموپرسین مصرف می‌کرد، صالح‌نیکبخت هم تاکید می‌کند که مهسا داروی لووتیروکسین مصرف می‌کرد اما دو داروی دیگر دائمی نبود و در موارد لازم مصرف می‌شد.»

تایید وکیل خانواده امینی بر عمل جراحی و مصرف دارو توسط مرحومه امینی در حالی صورت گرفت پیش از این پدر مهسا ادعا کرده بود که فرزندش هیچ سابقه بیماری قبلی نداشته و در 22 سال گذشته جزء برای سرماخوردگی به پزشک مراجعه نکرده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *