کمپدلی: سطح فنی تیم ملی والیبال زنان رو به رشد است/ در رده‌های سنی بُرد و باخت اهمیت ندارد

15:54 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۰۲۰۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال زنان گفت: در جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا از تمامی تیم‌ها نبردیم اما آن‌ها تیم ایران را شناختند که در حال رسیدن به سطحی است که در آینده این تیم‌ها را شکست می‌دهد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال امروز (دوشنبه 18 مهرماه) به ریاست محمدرضا داورزنی برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی زنان در سال 1401 تشکیل شد.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران در گزارش خود به افراد حاضر در این نشست، گفت: باید از پایه شروع کنیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این بازیکنان در لیگ روی نیمکت نباشند و در همکاری با لیگ این موضوع حل شود.

الساندرا کمپدلی با یادآوری این‌که مبناهای والیبال زنان کشورها با یکدیگر متفاوت و بر اساس ویژگی‌های خاص خود تعیین می‌شود، گفت: به همین دلیل مبناها در ایران هم با سایر کشورها باید متفاوت باشد و نمی‌توان از الگوی مشترک استفاده کرد. این مبناها در آمریکا و کشورهای دیگر هم تفاوت دارد.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها براساس ویژگی‌های ایران باشد. پیش از این تقسیم‌بندی مدنظر را به فدراسیون پیشنهاد دادم. موانعی برای دعوت تیم‌های ملی زنان دیگر کشورها به ایران برای برگزاری دیدار دوستانه وجود دارد که باید برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنیم. از سوی دیگر نتوانستیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم چون شرایط سفرمان و مسابقات‌مان توسط کنفدراسیون آسیا و نهادهای مربوطه کاملا مشخص نبود و این موضوع باعث می‌شد بازیکنان آمادگی لازم را پیدا نکنند.

وی انتخاب بازیکنان برای رده‌های سنی مختلف را خیلی با اهمیت دانست و تاکید کرد: شیوه انتخاب بازیکنان برای تیم‌های ملی مردان متفاوت است و باید تقسیم‌بندی خاص برای زنان داشته باشیم. بحث برد و باخت در رده سنی نوجوانان و جوانان اهمیت ندارد و آموزش مهم‌ترین نکته است. آمادگی بدنی را باید در تکنیک هم لحاظ کرد. وقتی بحث استعدادیابی داریم خیلی نمی توان مطمئن بود که این بازیکن مسلما انتخاب درستی است. درست است که معیارها مثل قد تغییر نمی‌کند، اما برخی را هم باید انتخاب کنیم و به آن ها فرصت دهیم که ببینیم می توانند به خواست کادر فنی برسند یا نه؟

کمپدلی با بیان این‌که تیم ملی زنان بازیکنان متفاوتی داشت برخی سن بالاتر و برخی سن خیلی پایین‌تری داشتند، افزود: این موضوع تیم را متفاوت کرد. بازیکنان باتجربه‌تر در طول مدت بازی خود تنها در 17 دیدار بین المللی شرکت کرده بودند و نمی‌شد به آن‌ها حرفه ای گفت. این تعداد بازی خیلی کم است و آن‌ها را بازیکن حرفه ای نمی دانم چون این تعداد بازی تنها برای یک فصل است. بحث تنها تکنیک یا تاکتیک نیست، بلکه تجربه مسابقات است. این موضوع نوسانات بازیکنان را زیاد می کرد. ما دیدارهای دوستانه خوبی داشتیم که باید از فدراسیون تشکر کنم اما سطح دیدارهای دوستانه اگر بالاتر بود، نتایج هم بهتر می شد.

وی ادامه داد: ژاپن برای برگزاری اردوی تیم ملی اعلام آمادگی کرد و این موضوع اتفاق خوبی است. درست است که در جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا از تمامی تیم‌ها نبردیم اما آن‌ها ما را شناخته‌اند که در حال رسیدن به سطحی هستیم که می‌توانیم آن‌ها را ببریم. در برخی ست‌ها عالی بودیم و در برخی خوب نبودیم. این موضوع به تمام بازیکنان مرتبط است که نمی‌توانند ثبات را در بازی نگاه دارند. تکنیک ثابت نیست و تاکتیک را نمی‌توان اجرا کرد. برخی بازیکنان پیش از مسابقات مشکلات جسمانی مداومی داشتند و اگر می‌خواستم تمرینات را سنگین کنم، بازیکنان کشش بدنی نداشتند.

سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشورمان در ادامه گزارش کاملی از اردو های این تیم ارائه کرد و به سوالات اعضای کمیته فنی و حاضرین جلسه پاسخ داد.

میلاد تقوی دبیرکل فدارسیون، وحید مرادی مشاور عالی، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان، ناصر میرفخرایی، محمود افشاردوست، امیرحسین منظمی، فریبا صادقی، مصطفی کارخانه، الساندرا کمپدلی، میترا شعبانیان، پدیده بلوری زاده، فاطمه رشیدی و سمیرا ایمانی اعضای کمیته فنی و نفرات دعوت شده به این نشست بودند که در مدت چهار ساعت عملکرد تیم‌های ملی زنان ایران در سال 1401 را بررسی کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: والیبال کمپدلی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *