بیانیه ادعایی انگلیس درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

16:07 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۰۱۳۵
وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‎ای ادعایی از تحریم جدید علیه ایران خبر می‎دهد.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه ضمن طرح موضوعاتی مداخله جویانه درباره ایران، اعلام کرد که مقام ارشد پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرده است.

به گزارش «رویترز»، انگلیس در بیانیه ادعایی خود می‎گوید که پلیس امنیت اخلاقی ایران را به طور کامل و همچنین مقام ارشد این نهاد را تحریم کرده است.

«جیمز کلورلی»، وزیر خارجه انگلیس، ادعا کرد این تحریم‌ها پیام روشنی به ایران می‌فرستد.

این در حالی است که پیشتر و در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقام‎های وزارت خارجه انگلیس، «سایمون شرکلیف»، سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دخالت وزارت خارجه انگلیس را در امور داخلی ایران با توسل به تعابیر جعلی و تحریک آمیز مردود دانسته و قویا محکوم می‌کند.

وی افزود: متاسفانه طرف انگلیسی با صدور بیانیه‌های یکجانبه و گزینشی نشان می‎دهد که عملا در سناریوسازی‌های معاندینی که در این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، سهم دارد.

این مقام وزارت خارجه کشورمان همچنین گفت:> جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های ممکن را در واکنش متقابل به هر گونه اقدام نامتعارف طرف انگلیسی مد نظر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *