رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: برنامه ریزی و دست دشمن در ناآرامی های اخیر مستنداً مشهود است

14:20 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۹۷۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: رنامه ریزی و دست دشمن در ناآرامی های اخیر مستنداً مشهود است و در این راستا از انجام هیچ اقدامی کوتاهی نمی کند.

خبرگزاری میزان - غلامعلی صادقی در جمع مسئولان قضایی استان ضمن تأکید بر برنامه ریزی دشمن برای صحنه گردانی ناآرامی های اخیر گفت: برنامه ریزی و دست دشمن در ناآرامی های اخیر مستنداً مشهود است زیرا امنیت، آرامش، تولید، کسب و کار و ابعاد مختلف زندگی مردم مورد هدف دشمن بوده و در این راستا از انجام هیچ اقدامی کوتاهی نمی کند.

وی در ستاد دادگستری استان و در جمع مسئولان سخن می گفت افزود: دشمن از سعه صدر مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی سوء استفاده می کند و عده ای ناآگاه نیز نسبت به اهداف و مقاصد سوء دشمن بی اطلاع هستند و به همین دلیل نیز شاهد بروز اتفاقات تأسف بار از جمله تعدی به اموال عمومی و خصوصی هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به دستورات اخیر رئیس قوه قضاییه گفت: بعد از اعمال رأفت اسلامی در روزهای ابتدایی نآرامی ها نسبت به برخی افراد ناآگاه و فریب خورده در کف خیابان؛ برای آشوبگران و اغتشاش گران پرونده تشکیل و فرایند اقدامات قانونی آغاز شده و در این راستا با مرتکبان رفتارهای خشن مانند قتل، آسیب زنندگان به اموال عمومی و خصوصی با شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: پلیس همواره حافظ جان، مال و ناموس مردم بوده و امروز نیز نیازمند حمایت است و در ادامه مسیر پیش رو نیز با اتکال به خداوند متعال؛ فرزندان عزیزمان در نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در کنار آحاد مردم از نظم و امنیت عمومی محافظت و پاسداری خواهند کرد؛ بر این اساس اقتدار نیروی پلیس باید حفظ شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به مستندات موجود خاطر نشان کرد: دشمن با سوار شدن بر برخی خواست های صنفی و مطالبات بحق و درون سیستمی مردم، در حال سوء استفاده بوده و با تمام توان، ابزار و امکانات در پی صدمه زدن به منافع و امنیت ملی کشورمان است.

صادقی افزود: تمام نیروهای مؤثر برای حفظ نظم و امنیت عمومی پای کار هستند و در حال حاضر در حال رصد و اقدام متناسب با شرایط هستیم و با عبور از شرایط فعلی به صورت جدی تر اقدامات قضایی آغاز خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: از آنجا که یکی از نقاط تمرکز دشمن، جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان هستند به والدین و خانواده ها توصیه و از آنها درخواست می کنیم که مراقبت بیشتری بر فرزندان خود اعمال کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: هیچ امری مقدم بر حفظ نظم و امنیت عمومی و آرامش مردم نیست

رئیس دادگستری استان خراسان رضوی و جمعی از مقامات قضایی با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی ضمن تبریک ایام هفته بزرگداشت نیروی انتظامی؛ از خدمات پلیس در زمینه حفظ نظم و امنیت عمومی تقدیر کردند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی طی سخنانی با تشریح برخی از پشت پرده های حوادث اخیر گفت: دشمن تمام توان خود را برای صدمه به نظام بکار گرفته و عده ای نیز ناآگاهانه با اهداف شوم دشمن همراهی کردند هرچند قاطبه مردم بصیر و ولایی در همان روزهای اول صف خود را از متعدیان به حقوق شهروندان و متعرضان به اموال عمومی جدا کردند.

صادقی در جمع فرماندهان انتظامی گفت: نیروی انتظامی در میدان مواجهه با مسائل مستحدثه تنها نبوده و هیچ امری نیز مقدم بر حفظ نظم و امنیت عمومی و آرامش مردم نیست.

وی افزود: نعمت امنیت عمومی را مدیون خون شهدا و پایمردی و استقامت مردم بزرگوار بر سر ارزشها و آرمان هستیم و خادمان به مردم در نیروی انتظامی علی رغم وجود برخی بی مهری ها به وظایف قانونی خود عمل خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به انسجام خوب بین نیروهای مردمی، اقشار و اصناف و نهادهای حاکمیتی گفت: دشمن برای کشور بویژه شهرهایی مثل مشهد برنامه ها داشت و نقشه ها کشیده بود که به لطف خدا، عنایت امام هشتم (ع)، تلاش مسئولان و حضور بهنگام مردم بابصیرت در صحنه؛ بازهم به اهداف از پیش تعیین شده خود نرسید و در برابر اراده ملت بزرگ ایران ناکام ماند.

صادقی با اشاره به تحلیل های موجود گفت: خواسته های بحق مردم و رفتار منتقدین به عملکرد برخی مسئولین را باید از آشوب گران و اغتشاش گران علیه امنیت ملی و منافع ملی که با کاربرد خشونت و با استفاده از سلاح گرم، مواد منفجره و حرکات خرابکارانه بدنبال ایجاد بی نظمی و ناامنی هستند.

گفتنی است در این دیدار سردار تقوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با تشریح اقدامات نیروهای تحت امر خود گفت: حجم مأموریتهای محوله به نیروی انتظامی بالاست و بر این اساس با تمام توان همچون گذشته به وظایف قانونی خود عمل خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی کسب رضایت مندی الهی، فرماندهی معظم کل قوا و مردم شریف و بزرگوار را از مهمترین اهداف این نیرو برشمرد و افزود: در زمینه حفظ نظم عمومی و امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و از مردم بصیر و بزرگوار تقاضا می کنیم برای فرزندان خود در این مجموعه دعا کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *