رئیس سازمان هواپیمایی: درباره ادعای تیراندازی به هواپیمای مسافری گزارش تایید شده نداریم

11:42 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۹۵۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درباره ادعای تیراندازی به هواپیما گزارش تایید شده نداریم، به عنوان رییس کمیته امنیت هوایی کشوری اعلام می کنیم اگر ادعایی هم در این رابطه است آنرا بررسی خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان - محمد محمدی بخش در نشست خبری درباره ادعای مطرح شده در خصوص تیراندازی به هواپیماهای مسافری گفت: ادعاهای مطرح شده در خصوص حمل و نقل هوایی نباید محلی از اعراب داشته باشد و مسئول اصلی پاسخگویی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی بیان کرد: درباره ادعای تیراندازی به هواپیما هم گزارش تایید شده نداریم، به عنوان رییس کمیته امنیت هوایی کشوری اعلام می کنیم اگر ادعایی هم در این رابطه است آنرا بررسی خواهیم کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امسال در موضوع پروازهای اربعین تلاش کردیم قیمت کارشناسی برای بلیت احصا کنیم و به این قیمت بلیت پایبند باشیم و آن را به دقت پیاده کردیم.

وی بیان کرد: امسال از 21 فرودگاه کشور به نجف و بغداد پرواز داشتیم و تا 30 شهریور در مدت 2 هفته 2084 پرواز اربعین انجام شد در حالی که پیش از این هفته ای 120 پرواز به عراق داشتیم اما با رایزنی با عراق این عدد بسیار افزایش یافت و فرودگاه نجف واقعا بیش از این ظرفیت نداشت.

محمدی بخش اظهار کرد: 257 هزار و 87 زائر از فرودگاه های کشور در این مدت اعزام و پذیرش شدند.

وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری یک تیم کارشناسی به صورت 3 شیفته در فرودگاه نجف مستقر کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: هواپیماهای غربی روسیه در ایران تعمیر می شود ما موتور و ارابه فرود این هواپیما را تعمیر می کنیم همچنین تأمین قطعات را هم انجام می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به سطحی از تعمیرات هواپیما رسیده‌ایم که نه تنها هواپیمای روسیه بلکه دیگر هواپیمای غربی بسیاری از کشورها را در ایران تعمیر می کنیم، در همین راستا بود که در چند روز اخیر روند بوئینگ ۷۴۷ ما را آمریکایی‌ها تحریم کردند چون طرفیت امروز ما را شناخته اند.

محمدی بخش در خصوص آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیماهای مسافری در داخل کشور اظهار داشت: در تولید هواپیما دولت سیاستی بنا گذاشته است و سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صمت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کنسرسیومی سه‌جانبه تشکیل دادند تا طراحی تولید و ساخت هواپیمای ایرانی شکل بگیرد، تسهیلات تامین منابع مالی و استفاده از شرکتهای دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و کارخانه تولید بر عهده وزارت دفاع است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تلاش می کنیم به کارکرد هواپیماهای کوچک و ایر‌تا‌کسی در اقتصاد هوانوردی به عنوان یک هدف زودبازده توجه کنیم.

وی بیان کرد: در تولید هواپیماهای بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم مهمترین موضوع این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها تعمیم یابد.

محمدی بخش از تصویب آئین‌نامه جدید حقوق مسافر خبر داد و گفت: در این باره نظرات مختلفی اخذ شد که برای نهایی شدن و ابلاغ باید به چندین جا نظیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و دستگاه‌های نظارتی ابلاغ شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد:‌امروز با توجه به تعداد فرودگاه‌‌ها و وسعت کشور 550 فروند هواپیمای فعال نیاز داریم که از محل خرید هواپیماهای نو، کارکرده و تولید داخل باید تأمین شود.

وی با اشاره به ورود چندین فروند هواپیمای کارکرده به ناوگان هوایی کشور گفت: میانگین سن این هواپیما کمتر از 20 سال است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *