رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان منصوب شد

12:39 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۳۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طی حکمی محمد صمدی به سمت دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان استان قزوین منصوب شد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان، گفت: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امانت است و باید این فرصت الهی را در راستای خدمتگزاری به مردم شریف ایران اسلامی مغتنم شمرد.

وی با بیان اینکه قاضی بر اساس شرع و قانون عمل می کند و از این حیث امر قضاوت بسیار پراهمیت و خطیر است و هیچگاه نمی توان از قاضی انتظار داشت که حق را به صاحب حق برساند، افزود: زیرا قاضی بر اساس ادله و مستندات ارائه شده از سوی اصحاب دعوا قضاوت می کند و به همین خاطر گاهی مدارک ارائه شده با حقیقت واقع در تضاد است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص ناآرامی ها و حوادث اخیر نیز بیان کرد: در اغتشاشات اخیر حجاب بهانه بود و دشمنان و معاندان نظام به دنبال کمرنگ کردن مقدسات در جامعه اسلامی و ضربه زدن به پایه های مستحکم انقلاب و نظام هستند و قطعاً این توطئه آنها نیز خنثی خواهد شد.

شعبانی در ادامه تاکید کرد: به اغتشاشگران و آشوبگران توصیه می کنیم که اسیر دست دشمنان خارج نشین نشده و از اقدامات خود دست بردارند، زیرا برخورد دستگاه قضایی با کسانی که امنیت مردم را بازیچه قرار داده قاطع، جدی و بازدارنده خواهد بود.

شعبانی همچنین خاطرنشان کرد: آقای صمدی با سابقه بالای قضایی و تجربه گران بها در حوزه دادستانی به این شهرستان آمده‌اند و به ایشان توصیه می کنیم تا با تعامل سازنده با سایر نهادها و مردم در راستای تحقق عدالت، احقاق حق، اجرای قانون و تامین امنیت عمومی گام های موثر بردارند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکند.

حسین رجبی، دادستان سابق شهرستان تاکستان نیز در این مراسم گفت: شرایط برای کار کردن و اقدامات موثر فراهم است و سایر دستگاه ها و نهادها و همچنین مردم شریف شهرستان همکاری و همراهی لازم را با دستگاه قضایی دارند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، افزود: در طی خدمت بنده در این شهرستان و در راستای ستاد اقتصاد مقاومتی بیش از 110 بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی صورت گرفت و 5 هزار شغل ایجاد شد و همچنین 200 طرح در حوزه احیا حقوق عامه نیز به اجرا درآمد.

محمد صمدی، دادستان جدید شهرستان تاکستان نیز اعلام کرد: «احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی، برخورد با فساد درون و برون سازمانی، حمایت همه جانبه از بخش صنعت و تولید و...» از برنامه های جدید در داستانی شهرستان تاکستان است و انتظار می رود سایر دستگاه و نهادها نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند تا توفیقات مورد نظر حاصل شود.

این مراسم با حضور آیت الله اسلامی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه ، مسئولان قضایی استان، فرماندار شهرستان تاکستان، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان تاکستان، مسئولان استانی و شهرستانی دستگاه های اجرایی، فعالان حوزه صنعت و تولید برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم با تقدیر از تلاش ها و زحمات حسین رجبی دادستان پیشین شهرستان تاکستان، محمد صمدی، دادستان سابق شهرستان بویین زهرا به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *