لک: ژاپن مرموز بازی کرد/ فوتسال ایران تاوان جوانگرایی را داد

13:03 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۳۱۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتسال گفت: ژاپن در این دوره از مسابقات بسیار مرموز بود و در مقابل تیم ملی ایران نیز آنالیزی خوبی از عملکرد ایران داشتند.

رضا لک در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن اظهار داشت: تیم ملی فوتسال ایران بسیار قدرتمند و عالی مقابل ژاپن بازی کرد. این دیدار نخستین بازی بود که فوتسال کشورمان، تیم ژاپن را در کل 40 دقیقه در اختیار داشت. در هر دو نیمه ایران بر توپ و میدان مسلط بود و نگذاشت ژاپن موقعیت‌های زیادی را روی دروازه ما خلق کند. ژاپن در این دوره از مسابقات بسیار مرموز بود و مقابل ایران نیز آنالیزی خوبی از عملکرد ما داشتند.

وی افزود: آنها در فینال فضاهای کناری را از تیم ایران گرفتند و سعی در بازی مستقیم داشتند که در نهایت با درخشش دروازه‌بانش‌شان موفق شدند قهرمان آسیا شوند. تیم ملی فوتسال ایران در دو نیمه دیدار فینال موقعیت‌های زیادی روی دروازه ژاپن داشت، اما این فرصت‌های بسیار خوب در نهایت منجر به خلق گل نشد و نتوانستیم به نتیجه دلخواه خود برسیم.

*باید بازی‌های دوستانه سنگین‌تری برای بازیکنان جوان تدارک دیده می‌شد

پیشکسوت فوتسال ایران در مورد جوانگرایی در تیم ملی عنوان کرد: مسیر برای رشد و تجربه‌اندوزی باید با میدان دادن به جوانان مهیا شود، اما همیشه جوانگرایی تاوان سختی دارد. وحید شمسایی نیز نسل فوتسال را تغییر داد و نفراتی را به تیم ملی دعوت کرد که برخی از آنها اصلاً تجربه بازی در سطح بین‌المللی را نداشتند. اما بهتر بود بازی‌های دوستانه سنگین‌تری برای بازیکنان جوان تدارک دیده می‌شد تا نفرات کم تجربه با تیم‌های بزرگ‌تر بازی کنند و سپس به رقابت‌های رسمی همچون جام ملت‌های آسیا بروند.

وی ادامه داد: بازیکنانی که در جام ملت‌ها به میدان رفتند از نفرات خوب لیگ برتر فوتسال کشورمان بودند و به طور حتم نفرات با استعداد دیگری هم در مسابقات لیگ هستند که سطح بالایی دارند؛ در آینده این جوانان می‌توانند برای کسب مقام‌ها و جایگاه‌های مهم فوتسال جهان به فوتسال ایران کمک کنند.

*جامعه فوتسال باید از کاری که شمسایی شروع کرده، حمایت کنند

کارشناس فوتسال اضافه کرد: تغییر نسل به زمان نیاز دارد و لازم است تا از این تیم جوان شده حمایت همه جانبه شود. همچنین باید اردوهای منظم و بازی‌های تدارکاتی زیادی برای تیم ملی فوتسال ایران مهیا شود تا بازیکنان جوان در این دیدارها کسب تجربه کنند. شمسایی شناسنامه و برند فوتسال ایران در جهان است و باید همه جامعه فوتسال و فدراسیون فوتبال برای کاری که او شروع کرده از آن حمایت کنند.

سرمربی تیم فوتسال کراپ الوند درباره وضعیت تیمش در مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: هم اکنون در رده چهارم جدول لیگ برتر هستیم و برنامه‌ریزی خوبی تا پایان نیم فصل اول خواهیم داشت. کراپ جز مدعیان لیگ است و سعی داریم تا روز آخر در جمع تیم‌های برتر و صدرنشین باقی بمانیم. با تلاش و پشتکار بازیکنان، مربیان و مسئولان باشگاه این فصل هدف‌مان قهرمان خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *