رئيس كل دادگستری فارس:اعتماد عمومی نسبت به عملكرد دستگاه قضایی افزايش يافته است

8:19 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۷۹۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با اقدامات انجام شده در راستای اجرای سند تحول قضایی، اعتماد عمومی نسبت به عملكرد دستگاه قضایی افزايش يافته است و همين امر مسئوليت ما را نسبت به مراجعان و تصميمات قضایی سنگين‌تر می كند.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در آیین معارفه رئيس حوزه قضایی بوانات ضمن تبريك هفته فراجا به نيروهای خدوم و تلاشگر انتظامی گفت: با اقدامات انجام شده در راستای اجرای سند تحول قضایی، اعتماد عمومی نسبت به عملكرد دستگاه قضایی افزايش يافته است و همين امر مسئوليت ما را نسبت به مراجعان و تصميمات قضایی سنگين‌تر می كند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بيان اينكه مراجعان از قضات انتظار رفتار خوب و اتخاذ تصميم عادلانه را دارند، افزود: برخورد مناسب با مراجعان در نتيجه تقوای الهی و اتخاذ تصميم مناسب نيز حاصل دانش قضایی قضات است كه دستگاه قضایی برای ارتقاء و تقويت آن برنامه ريزی مدونی در دستور كار دارد.

وي در جمع مردم و مسئولان شهرستان بوانات به مسئولان جديد قضایی اين شهرستان توصيه كرد اهداف و سياست های كلان قوه قضاییه به خصوص تحقق سند تحول قضایی را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند و نگاه ويژه ای به تكريم ارباب رجوع، كاهش اطاله دادرسی و حمايت از واحدهای توليدی و طرح های اشتغالزا در سطح شهرستان داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اين كه حمايت از واحدهای توليدی و بنگاه های اقتصادی كه زمينه رونق توليد و اشتغالزايي را فراهم می كند از جمله دستورات و تأكيدات رهبر انقلاب است و برای همه سربازان ولايت، اجرای منويات ايشان واجب و ضروري است، گفت: حمايت قضایی از سرمايه گذاری و جلوگيری از تعطيلی واحدهای توليدی يكی از اولويت های ما در دادگستری فارس است و لازم است مسئولان جديد قضایی اين شهرستان، دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط را در دستور كار اجرايی خود قرار دهند.

.وی در سفر به شهرستان بوانات، كاهش فرآيند رسيدگی به پرونده و توجه به مختومه كردن پرونده های مُسن را مورد تأكيد قرار داد و تصريح كرد: يكی از روش های مهم در راستای تحقق اين امر، توجه به دادرسی های الكترونيكی است كه با فراهم شدن زيرساخت های آن در دادگستری استان فارس بايد مورد توجه بيشتر قضات قرار گيرد تا ضمن تسهيل فرآيند رسيدگی، دسترسی های مجازی به مقام قضایی بيش از پيش فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمين موسوی در ادامه بر اهميت تكريم و احترام به مراجعان با تقويت حلم و بردباری همكاران سفارش و تأكيد كرد: خداوند به كار با اخلاص بركت می دهد و خدمت خالصانه به مردم در رأس برنامه های تكريم در مجموعه قضایی قرار دارد.

رئيس کل دادگستری استان فارس در ادامه ضمن معرفی رئيس دادگستری و دادستان جديد شهرستان، منصوبان جديد اين حوزه قضایی را افرادی سليم النفس و مسلط به امور قضایی خواند و تصريح كرد: رئيس و دادستان جديد بوانات شجاع هستند و انتظار می رود با خدمت صادقانه خود ضمن جلب رضايت پروردگار، پشتيبان اجرای قانون باشند.

در پايان اين مراسم، رئيس كل دادگستری استان فارس ضمن تقدير از تلاش های قاضی كاووس مردانه در دوران تصدی مديريت قضایی شهرستان بوانات، با احكام رياست قوه قضاییه، قاضی علی كامياب نيا را به عنوان رئيس و قاضی مهدی زارع را به عنوان دادستان اين شهرستان معرفی كرد.

گفتنی است رئيس كل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مركز استان، معاونان دادگستری فارس و مديران كل بازرسي و زندان های فارس در جريان سفر به حوزه های قضایی شمال فارس به صورت سرزده، دادگاه عمومی پاسارگاد و قادرآباد را نيز مورد بازديد و بازرسی قرار دادند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *