رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نماینده ایرلند در پارلمان اروپا: آیا برایمان مهم است که تحریم‎های آمریکا و اروپا، ایرانی‌ها را می‌کُشد؟

14:26 - 16 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۷۵۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نماینده ایرلند در نشست پارلمان اروپا ادعای غربی‌ها در مورد حمایت از حقوق بشر در ایران را دروغین خواند.

خبرگزاری میزان – «میک والاس»، نماینده ایرلند در پارلمان اروپا در نشست اخیر این نهاد، ادعای حمایت کشورهای غربی از حقوق بشر را رد کرد.

«والاس»، در نشست اخیر پارلمان اروپا در «استراسبورگ»، گفت: اگر طبقه سیاسی اتحادیه اروپا برای حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اهمیتی قائل بود، برای اعمال تحریم‌های یکجانبه جدید تلاش نمی‌کرد.

وی در ادامه گفت: اگر ما واقعا به طور مداوم به حقوق بشر اهمیت می‌دادیم، هر ماه کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل را محکوم می‌کردیم.

«والاس» همچنین این پرسش را مطرح کرد: آیا برایمان مهم است که تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا ایرانی‌ها را می‌کُشد؟

وی در بخش دیگری همچنین به موضوع تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اروپا علیه مردم سوریه، لبنان، ونزوئلا، یمن، زیمبابوه و کوبا و گزارش «آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد تاثیر تحریم‌های یکجانبه بر دسترسی به حقوق بشر اشاره کرد.

این نماینده پارلمان اروپا افزود: آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره تاثیرهای منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره مندی از حقوق بشر در گزارش خود در مورد تحریم‌های ثانویه و پایبندی بیش از اندازه به آن‌ها نشان داد که چگونه پایبندی بیش از حد به تحریم‌های به اصطلاح هدفمند، شمار زیادی از افراد به ویژه زنان، کودکان، بیماران و سالمندان را در کشورهای هدف، می‌کُشد.

«والاس» در پایان گفت: تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، ایرانی‌ها را می‌کُشد و شما به این موضوع اهمیتی نمی‌دهید؛ شما فقط به نام حقوق بشر، به دنبال تحریم‌ها و مرگ تعداد بیشتری از ایرانی‌ها هستید و این اقدام‌ها تهوع آور هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *