رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: رشد 60 درصدی خدمات ثبتی در ۶ ماهه نخست سال/ صدور بیش از 17 هزار سند مالکیت اراضی کشاورزی

8:07 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۷۳۴۱
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ خدمات ثبتی و تعداد کل خدمات ثبتی الکترونیک ارائه شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

حسن بابایی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در 6 ماهه نخست سال، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ خدمات ثبتی ارائه شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است به طوری که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰، ۳۶ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۷۸۸ خدمات ثبتی ارائه شده در حالی که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ ، ۵۸ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۴۵ خدمات ثبتی ارائه شده است.

وی افزود: همچنین براساس آمار عملکرد ارائه خدمات ثبتی سازمان در ۶ ماه سال ۱۴۰۰، ۳۶ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۲۴ خدمات ثبتی الکترونیک ارائه شده در حالی که در ۶ ماه سال ۱۴۰۱، ۵۸ میلیون و ۶۰ هزار و ۳۹۸ خدمات ثبتی الکترونیک ارائه شده است به همین منظور تعداد کل خدمات ثبتی الکترونیک ارائه شده در ۶ ماه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: آمار خدمات ثبتی امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ۶ ماه ۱۴۰۱ در مقایسه به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که جمع کل اسناد مالکیت صادره ۲۰ درصد رشد داشته است به طوری در ۶ ماه ۱۴۰۰، ۱ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۸۷۱ که اسناد مالکیت صادره ثبت شده و در ۶ ماه ۱۴۰۱، ۱ میلیون و ۹۳۳ هزارو ۹۷۵ سند مالکیت صادره به ثبت رسیده است.

بابایی در ادامه گفت: در ۶ ماه نخست سال 1401 اسناد مالکیت صادره اراضی کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۹ درصد رشد داشته است به همین منظور در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰، ۶ هزار و ۷۲ سند مالکیت صادره اراضی کشاورزی به ثبت رسیده در حالی که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱، ۱۷ هزار و ۵۴۰ سند مالکیت صادره اراضی کشاورزی ثبت شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ صدور اسناد مالکیت صادره موقوفه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است به طوری که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰، ۸ هزارو ۳۶۷ سند مالکیت صادره موقوفه ثبت شده در حالی که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار و ۱۹۶ سند مالکیت صادره موقوفه به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: در راستای خدمات ثبتی امور اسناد و عملکرد سامانه ثبت الکترونیک اسناد (ثبت آنی) انواع سند رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی در ۶ ماهه ۱۴۰۱ به نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است به طوری که در ۶ ماهه ۱۴۰۰، ۷ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۱۲ انواع اسناد رسمی تنظیم در دفاتر اسناد رسمی ثبت آنی شده در حالی در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱، ۸ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۹۷۹ انواع اسناد رسمی تنظیم در دفاتر اسناد رسمی به ثبت آنی رسیده است.

بابایی در ادامه گفت: در 6 ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اسناد تعهد نامه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد رشد داشته است به طوری که ۸۶۳ هزارو ۶۸۴ سند تعهد نامه در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ ثبت آنی شده در حالی که ۱ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۷۲۴ سند تعهد نامه در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ ثبت آنی شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اسناد وکالت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است به طوری که در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۳ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۶۴۲ سند وکالت ثبت آنی شده در حالی که در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۳۹۲ هزارو ۶۶۶ سند وکالت ثبت آنی شده است.

وی در ادامه گفت: در۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اسناد اقرارنامه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است به طوری که 355 هزار و630 سند اقرارنامه در ۶ ماه سال ۱۴۰۰ ثبت آنی شده در حالی که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱، ۴۷۵ هزار و ۷۹۵ سند اقرارنامه ثبت آنی شده است.

انتهای پیام/

ندارجبی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *