یک رادیولوژیست: در مغز مهسا امینی شکستگی مشاهده نشده است

12:04 - 16 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۷۲۷۷
یک رادیولوژیست با بیان اینکه در مغز مهسا امینی خونریزی داخل پارانشیم مغز و شکستگی مشاهده نشده است و به لحاظ ضربه یافته‌ای نداشتیم گفت: تنها علایم سکته مغزی در  مغز دیده می‌شود که ناشی از توقف قلبی متوفی بوده است.


حسین قناعتی در گفت‌وگو با میزان در مورد بیانیه پزشکی قانونی در موضوع فوت خانم مهسا امینی گفت: در جلساتی که با حضور پدر خانم امینی و وکلای وی تشکیل شد در حدود ۲۰متخصص حضور داشتند که تمام اطلاعات پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به نمایندگی از انجمن رادیولوژی ایران در این جلسات دعوت شده و با بررسی مدارک این نتیجه حاصل شد جمجمه بیمار یک دایره استخوان برداری قبلی که داری جوش خوردگی ناشی از عمل جراحی  وی در سن هشت سالگی در عمق میانی مغز و در قسمتی که غده هیپوفیز وجود دارد مشاهده شد که همچنان  بقایای توموری که برداشته شده به دلیل چسبندگی  طبیعی قابل مشاهده بود.

وی افزود: بدین واسطه استفاده از داروهای کورتن، هورمون ها و داروهای تیروئید تمام عملکرد هیپوفیز شامل غده تیروئید و آدرنال تحت تاثیر قرار می دهد که افراد دارای این بیماری به شرایط ویژه حساس‌تر هستند.

قناعتی تصریح کرد: نهایتا در مغز وی خونریزی داخل پارانشیم مغز و شکستگی مشاهده نشده است و به لحاظ ضربه یافته‌ای نداشتیم. تنها علایم سکته مغزی در  مغز دیده می‌شود که ناشی از توقف قلبی متوفی بوده است.

این رادیولوژیست ادامه داد: مجموعا یافته ای که بتواند نشان دهد که فوت ناشی از ضربه به سر بوده است که منجر به مرگ شده باشد را مشاهده نکردیم. چرا که این ضربات علامت‌های واضحی را در جمجمه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات مدیرکل پزشکی قانونی تهران درباره بررسی پرونده و علت فوت مرحومه مهسا امینی/ تایید جمع‌بندی علت فوت در کمیسیون ۱۹ نفره

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *