افزایش نسبی دما تا روز دوشنبه در سواحل شمالی و نوار شمالی کشور

10:15 - 16 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۷۰۱۱
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز شنبه شانزدهم مهرماه و روزهای آتی، گفت: امروز دربرخی از نقاط گیلان، غرب مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه فردا یکشنبه در مناطقی از آذربایجان‌شرقی وغربی و اردبیل بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و روز دوشنبه هم در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را داریم.

گودرزی ادامه داد: از بعد ازظهرسه‌شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات در دریای خزر بارش در این مناطق آغاز می شود، روز چهارشنبه بر شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و گستره آن به شمال‌شرق کشور به استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی  می رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و جنوب و شرق سمنان باد و گرد وخاک پیش بینی می شود  همچنین  رزوهای یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور نیز باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته گودرزی از امروز تا روز دوشنبه برای سواحل شمالی و نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما را خواهیم داشت و از روز سه شنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در تهران هم امروز آسمان صاف گاهی همراه با وزش باد رخ خواهد بود. بیشینه دما در پایتخت امروز به ۲۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *