اعمال تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران

22:56 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۶۸۷
نخست‌وزیر کانادا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال و اعلام کرد که محدودیت‌هایی برای معاملات مالی با گروه‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

خبرگزاری میزان_ جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و اعلام کرد: ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

نخست‌وزیر کانادا گفت: ما با استفاده از قدرتمندترین مفاد موجود در «قانون محافظت از پناهندگان و مهاجران»، به دنبال درج رژیم ایران [در فهرست تحریمی]  از جمله سران سپاه خواهیم بود.درج نام یک رژیم [در فهرست تحریمی] تصمیمی همیشگی است. این اقدام به این معنی است که ورود ۱۰ هزار نفر از سران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کانادا برای همیشه ممنوع خواهد بود.

ترودو گفت: این اقدام تنها «در شرایط جدی»، نظیر کشورهایی که مرتکب جرائم جنگی یا نسل‌کشی شده‌اند به کار گرفته شده است.

وی گفت علاوه بر این تحریم‌ها کانادا قصد دارد علیه افرادی که «بیشترین تقصیر را در رفتارهای مخرب ایران دارند» تحریم‌های هدفمند اعمال کند. او همچنین گفت که کانادا ۷۶ میلیون دلار برای افزایش ظرفیت خود جهت اجرای این تحریم‌ها هزینه خواهد کرد.

نخست‌وزیر کانادا و معاون او سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «سازمان تروریستی» خوانده و گفتند علیه اعضای این سازمان محدودیت‌های مسافرتی و مالی در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *