سردار اشتری: فراجا خدمت به مردم را یک ارزش و افتخار برای خود می‌داند

14:53 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۲۵۶
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که هفته فراجا فرصتی مناسب برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوبتر به مردم است، گفت: فراجا خدمت به مردم را یک ارزش و افتخار برای خود می داند و به آن می بالد.

خبرگزاری میزان _ بر اساس اعلام پایگاه خبری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار «حسین اشتری» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم، به ویژه شهدای اخیر و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام راحل، آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" گفت: در ابتدا سالروز شروع امامت حضرت مهدی(عج) که با هفته فراجا نیز تقارن پیدا کرده به مردم عزیز و نمازگزاران و تمامی همکارانم در اقصی نقاط کشور و خانواده های محترم این عزیزان تبریک می گویم.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری"مدظله العالی" در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: رهنمودهای حکیمانه، دلسوزانه، پدرانه و مدبرانه معظم له چون همیشه مسیر را برای ما شفاف کرد و حمایت‌های ایشان منجر به تزریق روحیه‌ای مضاعف به فرماندهی کل انتظامی کشور شد که جا دارد از حمایت‌ها و هدایت‌های داهیانه مولا و مقتدایمان تشکر ویژه‌ای داشته و از مردم حزب الله که پشتیبان فرزندان خود در فرماندهی کل انتظامی درآمده و حامی ما بودند نیز قدردانی کنم.

وی با بیان این که هفته فراجا فرصت مناسبی است برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوبتر به مردم است، اظهار داشت: امسال هفته فراجا با شعار "پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس" نامگذاری شده و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش به مردم خدمت رسانی و خدمتگزاری کنیم و مردم نیز بیش از گذشته حامی پلیس خود باشند.

سردار اشتری اضافه کرد: امروز فراجا به عنوان یک نهاد خدمتگزار، اصلی ترین وظیفه و رسالتش مقابله با ناامنی و ایجاد امنیت می باشد و به فرموده فرمانده معظم کل قوا "مدظله العالی" فراجا امین مردم و مظهر حاکمیت ملی است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به این که فراجا خدمت به مردم را یک ارزش و افتخار برای خود می داند و به آن می بالد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم فراجا در سال جاری عملیات بزرگ اربعین حسینی(ع) بود که در آن 30 هزار نیرو به صورت شبانه روزی در مرزها مشغول خدمت رسانی برای تأمین امین و تسهیل تردد زوار بودند.

وی با اشاره به حادثه فوت خانم امینی که عده ای با سوءاستفاده به دنبال ایجاد ناامنی و اغتشاش در شهرها بودند، اظهار داشت: در رابطه با این حادثه چهارشنبه شب در برنامه "صف اول" به طور مفصل توضیح داده شد و دستگاه های مربوطه نیز بررسی‌های خود را انجام دادند که خوشبختانه تاکنون هیچ تقصیری متوجه مجموعه انتظامی کشور نشده است و در این رابطه دستگاه قضائی نیز مشغول رسیدگی کامل به این پرونده می‌باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: دشمن به دنبال بهانه است و با اصل نظام اسلامی مخالفند و به دنبال تضعیف اقتدار ملی بوده و در این میان فراجا با تمام توان گوش به فرمان مولا و مقتدای خود بوده و تا پای جان در دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا و حفاظت از این دستاوردها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.  

سردار اشتری با بیان این که حق اعتراض قانونی همواره وجود دارد، تصریح کرد: پلیس به هیچ عنوان تحمل نخواهد کرد که عده ای آشوبگر از این فرصت بخواهند سوءاستفاده کرده و امنیت جامعه و آرامش مردم را برهم بزنند.

وی با اشاره به این که مردم از همان روزهای اول با مشاهده قصد و نیت و رفتار آشوبگران صف خود را از آنها جدا کرده و با آنان همراهی نکردند، گفت: پس از جدا شدن صف مردم از آشوبگران، افرادی که در خیابان ها ظاهر می شدند کسانی بودند که توسط دشمنان این مرز و بوم اجیر شده و ساماندهی شده بودند.

فرمانده کل انتظامی در ادامه افزود: شواهد اطلاعاتی فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد مسئله حجاب و فوت این مرحومه بهانه ای برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در جامعه بوده است.

وی با اشاره به استفاده از سلاح‌های گرمی که هیچ یک از یگان‌های نظامی و امنیتی کشور ما از آن استفاده نمی‌کنند، عنوان کرد: این امر نشان دهنده قصد و نیت دشمنان برای کشته سازی در حوادث اخیر بود و در این رابطه 17 نفر اغتشاشگر که مسلح به سلاح گرم بودند نیز توسط نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی دستگیر شدند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخورد قاطع با افراد موثر و هدایت کننده اغتشاشات توسط پلیس، بسیج و دیگر نهادهای نظامی و امنیتی توانست نقشه دشمنان را برای برهم زدن نظم و امنیت جامعه نقش بر آب کند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که پلیس هرگز اجازه نمی‌دهد امنیت مردم به مخاطره افتد، گفت: جا دارد از قوه قضاییه، ائمه جمعه، ستاد کل، ارتش، سپاه و آحاد مردم که فراجا را مورد حمایت و تفقد قرار دادند، تقدیر و تشکر کنم.

وی در پایان نیز مجددا از همکاران سختکوش، صبور، چالاک، کارآمد و نیز خانواده‌های آنان که نقشی مؤثر در انجام مأموریت‌ها دارند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *