شرکت‌های ایرانی آماده تامین لبنیات و محصولات کشاورزی فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه

13:51 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۱۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با نمایندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه از آمادگی شرکت های ایرانی برای تامین محصولات لبنی و کشاورزی جهت عرضه در این فروشگاه‌ها خبر داد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه دومین روز همایش اقتصادی دریای خزر در مسکو با نمایندگان بانکی، فروشگاه های زنجیره ای، و فعالان اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار وی با با یکی از مقامات بانکی روسیه بر توسعه همکاری های بانکی دو کشور، استفاده از ارزهای محلی، تامین منابع مالی اجرای پروژه ها و صدور ضمانت ها تاکید شد.

همچنین در دیدار پیمان پاک با نمایندگان یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای روسیه در خصوص سازوکارهای تامین اقلام مورد نیاز کشور روسیه به ویژه محصولات کشاورزی و لبنیات بحث و تبادل نظر شد و در پایان این دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت از این گروه برای سفر به کشورمان و بازدید از توانمندیهای شرکتهای ایرانی و عقد قراردادهای همکاری دعوت کرد.

پیمان پاک همچنین در پایان همایش بزرگ اقتصادی و در دیدار فعالان اقتصادی کشور روسیه که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزاری اقتصاد، کشاورزی و نفت ج.ا.ایران برگزار شد بر حذف سهمیه اختصاص یافته بر تعرفه های محصولات کشاورزی مرتبط به کالاهای مشمول موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا با نهایی شدن این توافقنامه در آینده نزدیک تاکید کرد.

در ادامه این جلسه بر حل مشکلات حمل و نقل، لجستیک به ویژه در دریای خزر، تامین کشتی، حل مشکلات مالی و گمرکی، تبادل های تجاری و اقتصادی و آشنایی هر چه بیشتر تجار از نیازها و ظرفیت های تجاری دو کشور به ویژه در بخش کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی تاکید شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *