داوری: باید از استعدادیابی گلخانه‌ای در بسکتبال به سمت استعدادیابی منطقی حرکت کنیم

13:01 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۱۲۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رییس فدراسیون بسکتبال برگزاری سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور را راهبرد مهمی برای استعدادیابی منطقی و پرورش نخبگان ورزش دانست.

خبرگزاری میزان - جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال با حضور در سالن پوریای ولی مجموعه ورزشی انقلاب نجف آباد محل برگزاری مسابقات بسکتبال سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، این رقابت‌ها را از نزدیک نظاره گر شد.

وی در جریان برگزاری این رقابت‌ها اظهار داشت: حضور ۲۵ تیم در مسابقات بسکتبال در رویداد المپیاد استعدادهای برتر بیانگر حضور خوب بسکتبالیست‌های سراسر کشور در این عرصه رقابتی است و بستر مهمی را برای بروز و ظهور استعدادهای برتر بسکتبال ایران فراهم کرد و می تواند به پروسه بازیکن سازی در این رشته کمک کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال استمرار در برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این رویداد می‌تواند منجر به فرآیند منطقی استعدادیابی و سپس نخبه پروری در ورزش کشور شود و شرایطی را پدید آورد که از استعدادیابی به روش گلخانه‌ای به سمت استعدادیابی منطقی حرکت کنیم.

داوری در پایان گفت: نباید از نظر دور داشت که المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور نقطه آغاز یک پروژه و فرایند ایجاد یک نسل جدید در ورزش کشور است، اما آنچه اهمیت دارد توجه به استعدادهای برتر این رویداد رقابتی و پرورش آن‌هاست که می‌تواند یک اثر قابل توجه در ورزش کشور به جا گذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *