شمار مصدومان زلزله خوی به هزار و 127 نفر رسید/ تخریب 100 درصدی 112 واحد مسکونی

9:40 - 14 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۴۹۹۷
زلزله ۵.۴ ریشتری ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه روز چهارشنبه استان آذربایجان غربی – حوالی خوی را لرزاند.

خبرگزاری میزان _ زلزله ۵.۴ ریشتری ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه روز چهارشنبه استان آذربایجان غربی – حوالی خوی را لرزاند.

بر اساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور تاکنون هزار و 127 نفر در این زلزله مصدوم شده اند.

تخریب 100 درصدی 112 واحد مسکونی در خوی

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی گفت: در این زمین لرزه ۵.۴ ریشتری، ۱۲ روستا از بخش مرکزی شهرستان خوی که کانون اصلی زلزله بود، بیشترین آسیب را دیده اند.

وی با اشاره به تخریب کامل ۱۱۲ واحد مسکونی روستایی در زلزله روز چهارشنبه خوی گفت: همچنین در این زمین لرزه به ۵۰۰ واحد مسکونی در این منطقه بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده است.

خالدی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این زمین لرزه، فوتی نداشتیم، اظهار کرد: مصدومان این زلزله نیز طبق آخرین آمار به هزار و ۱۲۷ نفر رسیده که ۱۱۳ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شده و تحت مداوا قرار دارند.

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: البته جز تعداد کمی که نیاز به عمل جراحی داشتند و اعمال جراحی روی آنها انجام شد، مورد خاصی در این خصوص نداشتیم.

سفر وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به «خوی»

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت شامگاه چهارشنبه، ۱۳ مهرماه به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله زده خوی، نحوه امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مصدومان این حادثه، به آذربایجان غربی سفر کرد.

بازدید از مناطق زلزله زده، بررسی روند خدمت رسانی مراکز درمانی استان آذربایجان غربی به مصدومان زلزله ، نظارت بر فرایند امداد و اسکان موقت مردم حادثه‌دیده. دیدار مردمی با آسیب دیدگان زلزله و‌ نشست با مسئولان استانی، برای رفع نیازهای فوری زلزله‌زدگان از اهداف سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. 

زلزله هیچ خسارتی به راه و ابنیه فنی وارد نکرد

پیمان آرامون، مدیر کل راهداری و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه این زلزله هیچ خسارتی به راه و ابنیه فنی وارد نکرد.

وی گفت: در این زلزله ساختمان اداری راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی و ساختمان راهدارخانه مرکزی جنب پلیس راه خوی – سلماس و ساختمان راهدارخانه زرآباد در محور خوی – چالدران بصورت جزئی دچار آسیب شدند.

عیادت وزیر بهداشت از مصدومان زلزله خوی

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به خوی سفر کرده است، با حضور در این شهرستان از مصدومان زمین لرزه در دو بیمارستان آیت الله خویی و قمر بنی هاشم عیادت کرد و در جریان روند رسیدگی و خدمات درمانی به آنان قرار گرفت.

۱۳۳۵ چادر امدادی و ۴۶۵ بسته غذایی میان زلزله‌زدگان خوی توزیع شد

ولی پور رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در تشریح خدمات این جمعیت به حادثه‌دیدگان زلزله خوی گفت: تا ساعت ۹ صبح امروز، ۱۴ مهرماه؛ ۱۳۳۵ دستگاه چادر امدادی، ۷۸۶ تخته موکت، ۲ هزار تخته پتو و ۴۶۵ بسته غذایی میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

وی همچنین به مهمترین اقدامات انجام شده پس از دریافت گزارش وقوع زلزله در خوی هم اشاره کرد و افزود: فعالسازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امداد و نجات، ایجاد یک اردوگاه اسکان اضطراری در خوی و ارسال ۲۰۰۰ دستگاه چادر مسافرتی از آذربایجان شرقی به ستاد فرماندهی عملیات در خوی از مهمترین اقدامات انجام شده تا ساعت ۹ صبح امروز بوده است.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در ادامه با بیان اینکه ۱۱ تیم عملیاتی و تخصصی از آذربایجان شرقی برای کمک به اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی میان زلزله‌زدگان به خوی اعزام شده اند، تاکید کرد: ۴۴ تیم عملیاتی شامل ۲۲۳ نفر در مناطق متاثر از زلزله حضور دارند و در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زلزله زلزله خوی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *