۸۰۲ زندانی در ۶ماهه اول امسال توسط شوراهای حل اختلاف اصفهان آزاد شدند

9:47 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۲۶۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های اصفهان از آزادی۸۰۲ زندانی در ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- بابایی از آزادی۸۰۲ زندانی در ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان های استان اصفهان خبر داد.

وی افزود: در راستای اجرای سند تحول قضایی کشور و اجرای اولویت های ده گانه سازمانی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری با اصل میانجی گری و صلح و سازش ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف در زندان های استان استقرار یافته اند.

سرپرست شوراهای حل اختلاف زندان های استان اصفهان گفت:در سند تحول قضایی کشور بدلیل کثرت و افزایش پرونده های ورودی به قوه قضاییه، توسعه شوراهای حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی در دستور کار قرار گرفته که در سطح زندان‌های استان نیز با افزایش این شعبات تعداد ۸۰۲ زندانی از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۹۳۰ پرونده به ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف وارد و ثبت گردیده اظهار کرد: از تعداد این مجموع،۱۹۲۰ پرونده مختومه و تنها ۱۰ پرونده باقی مانده در دست بررسی است.

بابایی تصریح کرد: از بین پرونده های مختومه شده ۱۴۳۸ پرونده مصالحه و ۴۸۲ پرونده نیز منجر به صدور حکم شده است.

مدیر کل زندان های استان اصفهان با اشاره به فعالیت ها و‌تلاش های صورت گرفته توسط اعضای شورای های حل اختلاف گفت: با توجه به اولویت مهم سازمانی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری در زندان ها و استقرار شعبات مختلف در زندان ها کارکنان این شعبه ها که همه از جمله مددکاران و مشاوران خبره از زندان ها هستند، با استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در هر زندان زمینه صلح و سازش را مهیا و تا جایی که در بین شوراهای موجود در زندان ها، شعبه ۳۰ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکز ی اصفهان با آزادی ۳۱۰ نفر پیشتاز بوده است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف زندان های استان در ادامه افزود: زندان های شهرستان های نجف آباد، لنجان، خمینی‌شهر و ستاد مردمی دیه استان بیشترین آمار آزادی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه گفت: بیشترین آمار پرونده وارده به شوراها مربوط به شعبه ستاد مردمی دیه استان، زندان شهرستان‌های لنجان، خمینی شهر و شعبه ۴۳ زندان مرکزی بوده است.

بابایی تصریح کرد: بیشترین پرونده های مختومه در شعبات ستاد دیه، خمینی شهر، لنجان، نجف آباد و شعبه ۴۳ زندان مرکزی اصفهان با بیشترین فراوانی بالای ۱۵۰ مورد بوده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش کارکنان در شعبات شورای حل اختلاف زندان ها، بیشتربن پرونده مصالحه را مربوط به زندان های نجف آباد،لنجان و‌خمینی شهر دانست و گفت: شعبه‌های شورای حل اختلاف زندان های مرکزی، ستاد دیه و‌ خوانسار بیشترین صدور احکام را نسبت به پرونده‌های وارده داشته‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *