بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از شرکت پرورش میگوی فوق متراکم قشم در راستای رفع موانع تولید

15:35 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۹۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در راستای رفع موانع تولید از شرکت پرورش میگوی فوق متراکم قشم بازدید کرد.

خبرگزاری میزان-در راستای اجرای سیاست‌های حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه گذاری و تولید، مجتبی قهرمانی به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان از شرکت پرورش میگوی فوق متراکم کیان یزدان قشم بازدید کرد.

مجتبی قهرمانی هدف از این بازدید را اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه در راستای حمایت از تولید برشمرد و تأکید کرد: اولویت دستگاه قضایی استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱، حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی است و در همین راستا، به منظور رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در ادامه ضمن اطلاع از روند پرورش میگو به روش فوق متراکم، پس از استماع گزارش مدیر این واحد تولیدی و بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: پرورش میگو به شیوه فوق متراکم نسبت به شیوه سنتی از مزایای بی‌شماری در حوزه بهره‌وری حداکثری از زمین، تولید چندبرابری محصول، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در انرژی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: به منظور افزایش بهره‌وری، اعطای مجوز پرورش میگو باید از شیوه سنتی به متراکم و فوق متراکم تغییر یابد.

گفتنی است؛ شرکت کیان یزدان قشم با فعالیت در حوزه پرورش میگو به شیوه فوق متراکم در ۱۰ هکتار وسعت و سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریالی سعی کرده با توجه به محدودیت منابع زمین در جزیره قشم، به بالاترین نرخ فعالیت در هر هکتار دست یابد.

این شرکت با توان تولید ۶۴ تن میگو در هر هکتار، ۲۵۰ مخزن پرورش دارد که ۶۶ مخزن آن آغاز به کار کرده است.

گفتنی است در ادامه طی مراسمی با حضور مجتبی قهرمانی ، افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان قضایی استان و معاونان، مدیران و پرسنل واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی منطقه آزاد قشم، از خدمات سازمان آتش نشانی این شهرستان تقدیر شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات نیروهای آتش نشانی، توصیه هایی جهت بروزرسانی و افزایش ماشین آلات و تجهیزات و برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی جهت بالا بردن سطح آمادگی این نیروها ارائه کرد.

وی همچنین با ادای احترام به مقام شامخ شهدای آتش نشان اعلام کرد: از خداوند متعال خواستاریم که این شهدای والامقام را با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللّه الحسین (علیه السلام) محشور و بر علو درجات الهی نائل فرماید.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش های پرسنل آتش نشانی استان و شهرستان قشم جهت انجام وظایف و مأموریت ها در راستای خدمت به مردم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام /

انتهای پیام /


برچسب ها: هرمزگان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *