نفرزاده: برنامه‌ریزی لیگ در این فصل عالی است/ نیم نگاهی به پلی‌آف داریم

8:45 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۹۴۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
مربی تیم والیبال سایپا گفت: اگر می‌توانستیم از یک سوم توپ‌های برگشتی استفاده کنیم قطعا مقابل راهیاب ملل برنده می‌شدیم.

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست سایپا مقابل راهیاب ملل مریوان در هفته نخست لیگ برتر والیبال، اظهار داشت: به نظرم این دیدار شبیه مسابقه حسن یزدانی و تیلور بود و با اینکه بازی را خیلی خوب شروع کردیم، اما در نهایت به دلیل عدم استفاده از توپ‌های برگشتی در امتیازات پایانی و حساس در نهایت بازنده شدیم. راهیاب فصل قبل نهم شده بود و سایپا با ایستادن در رده سیزدهم به لیگ یک سقوط کرده بود. از سوی دیگر راهیاب در این فصل مهره‌های خوبی هم به تیمش اضافه کرده، اما در کل بازی برابری بود که در نهایت با برتری مریوانی‌ها به اتمام رسید.

سرمربی تیم والیبال سایپا افزود: راهیاب از نظر والیبال و فاکتورهای بازی برتری به ما نداشت و جز ست چهارم در مابقی ست‌ها برتر از حریف بودیم. البته مهدی رضایی، پشت خط‌زن راهیاب عملکری در حد و اندازه نیمیر عبدالعزیز داشت و بیشتر از ۳۰ امتیاز کسب کرد. ما هم به نسبت بازی اول لیگ، نمایش بدی نداشتیم و در فاکتورهایی مانند دفاع روی تور، حمله و توپ گیری بهتر از راهیاب ملل بودیم و برتری حریف علاوه بر سرویس بیشتر در توپ‌های برگشتی قابل توجه بود. اگر می‌توانستیم از یک سوم توپ‌های برگشتی استفاده کنیم قطعا برنده می‌شدیم.

وی در مورد هدف‌گذاری سایپا در این فصل، گفت: با توجه به اینکه سایپا جایگاه مناسبی در فصل قبل کسب نکرده بود، در نظر داریم در درجه اول در این فصل در جایگاهی بهتر قرار بگیریم و نیم نگاهی هم به قرار گرفتن بین ۸ تیم نهایی و صعود به پلی‌آف داریم.

نفرزاده درباره اولتیماتوم به تیم‌ها برای تجهیز سالن‌ها، خاطرنشان کرد: والیبال ایران بین ۱۰ تیم برتر جهان قرار دارد و بالطبع باید سطح کیفی و زیرساخت‌های برگزاری مسابقات در لیگ هم در حد و اندازه ۱۰ تیم برتر جهان باشد. ملی‌پوشان از دل باشگاه‌ها بیرون می‌آیند و قطعا با عدم تجهیز سالن‌ها به کفپوش‌ها ضمن افزایش احتمال مصدومیت‌ها، عمر ورزشی ملی‌پوشان‌مان کاهش پیدا می‌کند. در این فصل کفپوش جزو اصلی‌ترین موارد برای اخذ میزبانی بود، اما باید رفته رفته تمام فاکتورهای حرفه‌ای اعمال شود.

وی در پايان در خصوص برنامه‌ریزی امسال لیگ و برگزاری یک دیدار در هر هفته، گفت: تقویم این‌ فصل لیگ بهترین برنامه‌ریزی بود که تاکنون بوده و واقعا باید به سازمان لیگ بابت این برنامه حرفه‌ای و علمی تبریک بگویم. خوشبختانه با چنین شرایطی هم فدصت ریکاوری برای بازیکنان به خوبی فراهم می‌شود و از طرفی به دلیل زمان کافی برای تمرین شاهد بازی‌های زیباتری خواهیم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *