رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح تغذیه رایگان دانش آموزی بزودی اجرا می‌شود

14:37 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۸۷۶
وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار طرح تغذیه رایگان به چند استان ابلاغ شده است تا کار از همین هفته آغاز شود.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: یوسف نوری گفت: اعتبار طرح تغذیه رایگان به چند استان ابلاغ شده است تا کار از همین هفته آغاز شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح تغذیه رایگان دانش آموزی گفت: روز گذشته هم از سازمان برنامه و بودجه این موضوع را پیگیری کردم و قرار شد که اعتبار کلی هفته آینده داده شود.

وی افزود: طرح تغذیه رایگان برای ۵ استان ابلاغ شده و اعتبار آنها تخصیص داده می شود تا از همین هفته کار را آغاز کنند.

وزیر آموزش و پرورش ۵ مهرماه در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت در آبادان از ابلاغ اعتبار یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی به منظور تغذیه رایگان دانش‌آموزان به استان‌ها خبر داده و گفته بود: از هفته آینده تعدادی از استان‌ها توزیع تغذیه رایگان را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به حساسیت روی توزیع شیر بخصوص اطمینان از سلامت و توزیع به موقع گفت: تغذیه رایگان در تعدادی از استان‌های کشور به صورت ۲ روز در هفته آغاز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باتوجه به اعتبار موجود تمام دانش‌آموزان زیر پوشش تغذیه رایگان قرار نمی‌گیرند.

نوری همچنین در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرده بود: از مهرماه سه میلیون دانش آموزان تغذیه رایگان دریافت می کنند. براساس طرح تغذیه رایگان و توزیع شیر میان دانش آموزان مقرر شده بود که بین دانش‌آموزان ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود اما از سال تحصیلی ۹۶-۹۷ توزیع شیر در میان دانش آموزان به دلیل کمبود بودجه قطع شد که این موضوع موجب انتقادات بسیاری نیز در جامعه شد. اما اهمیت توزیع تغذیه و شیر در میان دانش‌آموزان بقدری است که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از زمان شروع به کار خود، بر اجرای دوباره طرح تغذیه رایگان در مدارس تاکید کرد و اعلام کرده بود: تغذیه رایگان پس از ۱۰ سال وقفه به مدارس بازمی گردد. بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان نیز از مهر سال آینده در مناطق محروم، لازم‌التوجه، مرزی، روستایی و عشایری و حاشیه شهرها اجرا می‌شود.

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *