روند افزایش قیمت کاغذ تحت تاثیر بازار جهانی این محصول است

12:06 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۳۷۳
رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ گفت: قیمت کاغذ در بازار جهانی همچنین قیمت حمل و نقل جهانی و در نهایت قیمت ارز هستند که به نوسانات در بازار کاغذ می انجامدند.

حسن میرباقری در گفت‌وگو با میزان پیرامون قیمت کاغذ در طی ماه‌های گذشته گفت: کاغذ وارداتی انواع مختلفی دارد افزایش قیمتی که طی ماههای گذشته و آن هم به صورت تدریجی شکل گرفته تنها متعلق به نوع خاصی از کاغذ است و سایر انواع کاغذ‌ها و حتی مقوا‌ها نه تنها افزایش قیمت نداشته بلکه روند نزولی قیمت را طی کرده‌اند.  

وی در همین راستا ادامه داد: افزایش قیمتی که طی ماه‌های اخیر در حوزه کاغذ تحریر رخداده به خاطر افزایش قیمت در بازار های جهانی بوده که امروز بازارهای داخلی را تحت تاثیر خود قرار داده است. این مهم به مدد همکاری واردکنندگان و دولت شکل گرفته و کاغذ و مقواهایی که در حوزه بسته بندی دارو کاربرد داشته اند با قیمت نزولی روبه رو شده است.

قیمت کاغذ

میرباقری عوامل تاثیر گذار بر قیمت کاغذ را نام برد و افزود: قیمت کاغذ در بازار جهانی همچنین قیمت حمل و نقل جهانی و در نهایت قیمت ارز هستند که به نوسانات در بازار کاغذ می انجامدند.

پروسه واردات کاغذ

رئیس انجمن وارد کنندگان کاغذ پروسه واردات کاغذ را مورد بررسی قرار گرفت و اظهار کرد: متاسفانه پروسه واردات کاغذ سختر شده است. این به دلیل افزایش بیشتر تحریم‌ها بوده لذا وارد کنندگان مجبورند تا صد در صد هزینه کالا را در همان ابتدای قرارداد پرداخت کنند.

قیمت کاغذ

حامی تولید داخلیم

میرباقری با حمایت از تولید داخلی در عرصه کاغذ خاطرنشان کرد: عرضه و تقاضا تعیین کننده رقابت در بازار کالاها خصوصا کاغذ محسوب می شود. در عین حال هنگامی که تولید داخل توانسته نیاز بازار را به لحاظ کیفی و چه کمی تامین کند واردات آن کالا برای واردکننده مقرون به صرفه نخواهد بود. وقتی توانمندی تولید کالایی همانند کاغذ در داخل وجود داشته باشد واردکنندگان به این توانمندی احترام گذاشته و سرمایه‌های خود را برای کالاهایی به کار می‌گیرند که نیاز جامعه در آنها باشد و نمونه داخلی آن در کشور وجود نداشته باشد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *