گروسی برای بررسی وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به مسکو و کی‌یف می‌رود

11:10 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۳۵۴
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است هفته آینده به روسیه و اوکراین سفر کند.

خبرگزاری میزان - رویترز به نقل از بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که «رافائل گروسی»، مدیر کل این آژانس  ممکن است هفته آینده به روسیه و اوکراین سفر کند.

به گزارش «رویترز»، در این بیانیه آمده: مدیر کل آژانس به مشاوره‌ها و سایر تلاش‌های خود با هدف توافق و اجرای منطقه ایمنی و امنیت هسته ای در اطراف نیروگاه هسته‌ای«زاپروژیا» در اسرع وقت ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود او هفته آینده به کی‌یف و مسکو سفر کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه از انفجار مین خبر داد که به کابل برق فشار ضعیف نزدیک تاسیسات هسته‌ای آسیب رساند. این انفجار یک ترانسفورماتور الکتریکی را مختل کرد، اما بر عملکرد سیستم‌های ایمنی تأثیری نداشت.

گروسی نسبت به انفجارهای متعدد مین‌های زمینی این هفته در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای در این منطقه که در ماه های گذشته مکرراً گلوله باران شده است، ابراز نگرانی کرد.

در 21 سپتامبر (30 شهریور)، گروسی گفت که در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل جلسات متعددی از جمله با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، «دیمیتری کولبا»، دیپلمات ارشد اوکراینی و «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه برای بحث در مورد ایجاد یک منطقه ایمنی و امنیتی اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا برگزار کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *