عقد تفاهمنامه همکاری ورزشی و توریسم ورزشی بین ایران و کامبوج

8:55 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۱۲۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
روسای کمیته ملی المپیک ایران و کامبوج تفاهمنامه همکاری ورزشی و توریسم ورزشی امضا کردند.

خبرگزاری میزان - محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که به همراه سیدرضا صالحی امیری، رئیس سابق کمیته و عضو هیات اجرایی OCA برای حضور در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا به کامبوج سفر کرده است صبح امروز با ثونگ خن وزیر گردشگری و رئیس کمیته ملی المپیک کامبوج و چمریون دبیرکل کمیته المپیک این این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دراین نشست که در تالار ویژه هتل سوخا در پنوم پن کامبوج برگزار شد خسروی‌وفا ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک کامبوج اظهارداشت: ابتدا از مهمان نوازی شما تشکر می‌کنم. بدون تردید قاره آسیا ظرفیت بزرگی در ورزش جهان دارد و برگزاری چنین نشست‌هایی فرصت مطلوبی است تا بتوانیم با همکاری از این ظرفیت در جهت رشد و تعالی ورزش یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان تصریح کرد: امیدوارم در بخش‌های مدیریتی، فنی و ورزشی همکاری افزایش یافته و بهره مندی متقابل ایجاد شود. ایران کشور قدرتمندی در بسیاری از رشته‌های ورزشی در سطح آسیا و جهان است و می‌توانیم همکاری مثبتی با یکدیگر داشته باشیم.

وی رسما از همتای خود دعوت کرد تا طی سفر به ایران از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ورزش قهرمانی ایران بازدید کند. 

در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک کامبوج ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اعلام‌ کرد: هدف ما گسترش مناسبات ورزشی است و از پیشنهاد شما در خصوص افزایش تعاملات ورزشی بین دو کشور بسیاری خرسندم و از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم. با توجه به میزبانی بازی‌های آسیایی جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۲۳ امیدواریم بتوانیم از حمایت و تجارب شما استفاده کنیم.‌

وی در ادامه اظهار داشت: در همین راستا پیشنهاد ما امضا تفاهمنامه همکاری مشترک ورزشی بین دو کشور است؛ و در زمینه توریسم هم کشور ایران پتانسیل قابل توجهی دارد و برای کامبوج حائز اهمیت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *