باید با اتحاد و یکپارچگی گام برداریم و باهمکاری سه قوا امید مردم را ارتقا ببخشیم

11:34 - 29 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۵۹۸۱
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان می‌خواهند با امپراطوری رسانه‌ای خود یاس را در جامعه القا کنند. امروز باید با همدلی، اتحاد و یکپارچگی گام برداریم و باهمکاری سه قوا امید مردم را ارتقا ببخشیم.
رئبه گزارش خبرنگارگروه سیاسی ، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در شانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد که امروز در سالن الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزارشد، بیان داشت: فتنه بزرگ امروز دشمن، ناامیدی مردم از مسئولان ونظام اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با امپراطوری رسانه‌ای خود یاس را در جامعه القا کنند. امروز باید با همدلی، اتحاد، یکپارچگی گام برداریم و باهمکاری سه قوا امید مردم را ارتقا ببخشیم.

تولیت آستان قدس افزود: امروزه دشمن بعد از تجربه جنگ سخت و نرم در مواجهه باایران، یک راهکار میانی را دنبال می‌کند. آنها می خواهند با ایجاد فشار برملت مسلمان نه فقط برای ما بلکه برای همه کشور‌هایی که داعیه استقلال دارند، آن‌ها را در منگنه و فشار قرار دهند.

حجت الاسلام رییسی خاطرنشان کرد: در بسیاری از این قرارداد‌ها که همان بانیان، آن را امضا نکردند، دنبال مهار ایران و کاهش ضریب نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند و می‌خواهند فشار روانی ایجاد کنند.

وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ١٤خردادشان خطرات دشمن و وظیفه همه ما رااعلام فرمودند. اصل سخن همان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نیروی انسانی موجود درکشور ثابت کرده توانایی برون رفت ازاین مشکلات، گره گشایی و حرکت رو به جلو را دارد.

وی عنوان کرد: موفقیت نظام در همه عرصه‌ها باتوجه به گفتمان امام(ره) و رهبری حاصل می‌شود و تبعیت از آن می‌تواند همه گره‌ها رابگشاید.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۹۰ درصد از شهدای ما از شهدای مسجد و برخاسته از مسجد و تربیت شده مسجد هستند.

وی ادامه داد: یاد ائمه و پیشوایان مسجد و علمایی که خودشان پیشتاز بودند و در جایگاهی قرار داشتند که به مردم فقط نگفتند بروید بلکه خودشان هم رفتند و نه در جایگاه سیادت که در جایگاه قیادت قرار گرفتند، را گرامی می‌داریم.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه آن‌ها خودشان در قله‌ای قرار گرفتند و مردم را به آن جایگاه دعوت کردند، افزود: خودشان در صفوف مقدم جهاد فی سبیل الله قرار گرفتند و امروز سنگ صبور بسیاری از مشاکل و موجب آرامش مردم هر کوی و برزنی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: حقیقتاً مساجد جایگاه‌های بلندی هستند که اضطراب‌های اجتماعی را برطرف می‌کنند. مسجد آرامش بخش است.

وی بااشاه به اینکه مسجد جایگاهی است که می‌تواند هم در مقابل شبهات علمی و هم مقابل شهوت عملی از جامعه صیانت کند، افزود: تمام دغدغه‌های ذهنی، فکری و عقیدتی افراد را به آرامش تبدیل کند. دهن کجی‌هایی که در حوزه فکر و اخلاق و عمل جامعه را تهدید می‌کند برحذر دارد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مساجد محل نجوا و راز و نیاز با خدا است. مساجد مکان عبودیت با خداست. ساخت مسجد اولین اقدام نبی مکرم اسلام و موسس دین خداست. ایجاد مسجد ایجاد پایگاه عبادت و بندگی است.

حجت الاسلام رییسی خاطرنشان مرد: در این اجتماع بسیاری از گره‌ها گشوده می‌شود. پایگاهی برای نماز و اقامه نماز است. برای ارتباط عبد با رب مساجد هم پایگاه انسان سازی است و هم پایگاهی برای نهی از بدی‌ها و زشتی‌ها و پلشتی ها.

وی بابیان اینکه مساجد برای ظرفیت سازی بهترین مکان هاست و خانه‌های خدا بر روی زمین هستند که انسان در آن می‌تواند ظرفیت سازی کند، افزود: مسجد بهترین جا برای مواجهه با تمام مشکلاتی است که برای یک انسان سالک می‌تواند وجود داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: مساجد پایگاه‌های بصیرت آفرینی و پایگاه‌های دشمن شناسی و دشمن ستیزی هستند. امام راحل فرمودند: مساجد سنگر هستند، سنگر‌ها را حفظ کنید.

حجت الاسلام رییسی درعین حال خاطرنشان کرد: چرا امروز مساجد مورد حمله دشمن قرار گرفته است؟ مسجد الاقصی را آتش می‌زنند. مساجد در عربستان تعطیل و در بحرین مورد توهین قرار می‌گیرد. زیرا مسجد پایگاه مقاومت آفرینی هستند. قبله‌ای برای مسلمانان هستند.

وی تاکید کرد: احیای کارکرد‌های مساجد مورد اهمیت زیاد است. ما نقش مساجد را از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با مبارزه با رژیم ستمشاهی و حل گرفتاری‌های مردم و در ایجاد امنیت در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نقش آفرینی شان را دیدیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *