آسیب به ۸۵ آمبولانس و 10 نیروی اورژانس در ناآرامی‌های اخیر

13:42 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۴۶۸
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۸۵ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر آسیب دید و ۱۰ همکار ما در اورژانس استان‌های مختلف نیز مجروح شدند.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: جعفر میعادفر در حاشیه همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت قطب شمال شرق کشور اظهار کرد: برنامه ما این است که هر سال، هزار دستگاه آمبولانس جدید خریداری و با این آمبولانس های فرسوده جایگزین کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در نشست سران قوا مصوب شده و مجوز واردات هزار دستگاه نیز توسط خیران صادر شده است که سبب کاهش ۴۰ درصدی هزینه هر آمبولانس می‌شود.

وی اعلام کرد: برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس، مبلغی حدود دو هزار میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول همچنین به آسیب های وارد شده به سازمان اورژانس کشور در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: ۸۵ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر آسیب دید و ۱۰ همکار ما در اورژانس استان های مختلف نیز مجروح شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: صدام در عصر حاضر از خبیث ترین افراد بود که با موشک به منازل مردم در جنگ هشت ساله حمله می کرد اما آمبولانس ها را مورد هدف قرار نمی داد.

وی تأکید کرد: البته صف مردم از اغتشاشگران جداست و اعتقاد داریم که آسیب های وارد شده به آمبولانس ها و همکاران ما از سوی مردم نبوده است.

وی گفت: متأسفانه آسیب هایی که به اورژانس وارد شد سبب ایجاد اختلال در خدمت رسانی به مردم شد و بسیاری از مردمی که دچار بیماری بودند نتوانستند از خدمات اورژانس بهره ببرند؛ چرا که در بعضی نقاط به آمبولانس های در حال اعزام به مأموریت حمله شد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *