افشاریان: امن‌ترین راه برایم این بود که فغانی را در لیست نگه دارم/ کولینا هم روزی بازنشسته شد

11:22 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۳۱۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: به زودی کلاس داوری بانوان را آغاز و شرایط را برای ارتقای ظرفیت و دانش داوری آن‌ها فراهم خواهیم‌ کرد.

خبرگزاری میزان - خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با رادیو ورزش در مورد دلایل خذف علیرضا فغانی از لیست داوران بین‌المللی و فهرست داوران الیت صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*در شرایط کنونی بین‌المللی دیگر فضای مخفی کاری نداریم و فرصت نهایی همه کشورها نیز مشخص بود. یکشنبه قبل باید لیست خود را اعلام می‌کردیم و بعد از سه روز، پاسخ فیفا از طریق ایمیل به ما رسید و همه متوجه لیست شدند. این نکته را نیز اضافه کنم که این شرایط فقط برای کشور ما نبود. برای تمام کشورها شرایط یکسان است و بقیه داوران ما نیز آمادگی کامل دارند. 

*این را برای اولین بار می‌گویم که امن‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای من این بود که فغانی را در لیست نگه دارم و خودم را پشت این کار مخفی کنم اما باید بپذیریم که او چهار سال است خارج از ایران زندگی کرده و برای تیم تصمیم‌گیر این مسائل اهمیت داشته است. از همین تریبون نیز دعا می‌کنیم تیم داوری ما در جام جهانی به اوج برسد و افتخار آفرینی کنند. 

*تمام داوران بزرگ مانند کولینا، خسروی، فنایی و ... نیز روزی بازنشسته شدند. باید ظرفیت را در اختیار جوانان بگذاریم و برای آن‌ها ایجاد ظرفیت کنیم تا بتوانند رشد کنند. 

*بنیادی‌فر هم مدرک VAR را در ازبکستان گرفته است. این شرط اختصاص به حضور فغانی ندارد و الان نیز می‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم. به زودی دیگر داوران نیز با VAR وطنی مدرک خودشان را خواهند گرفت. 

*به زودی کلاس داوری بانوان را آغاز و شرایط را برای ارتقای ظرفیت و دانش داوری آن‌ها فراهم خواهیم‌ کرد. داورانی که در اول فصل موفق به تست آمادگی جسمانی نشدند باید به زودی این تست‌ها را بدهند و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کنند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *