رابرت مالی: نمی‌توان از خروج رئیس جمهور آینده آمریکا از توافق با ایران جلوگیری کرد

11:22 - 08 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۴۴۲
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران می‌گوید در صورتی که رئیس جمهور آینده آمریکا تصمیمی برای خروج از توافق با ایران اتخاذ کند نمی‌توان از این اقدام جلوگیری کرد.

خبرگزاری میزان - «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود را درباره مذاکرات وین و برجام تکرار کرد.

«مالی» طی مصاحبه با «ورلد» مدعی شد: مذاکره با کشوری که از گفتگو با ما امتناع می‌ورزد، دشوار است، که همه چیز را دشوارتر، وقت گیرتر و مستعد سوء تفاهم کرده است. ما آماده گفتگوهای مستقیم هستیم و آنها نیستند.

وی در پاسخ به سوالی که درباره درخواست تضمین از سوی ایران برای جلوگیری از خروج رئیس جمهور آینده آمریکا از توافق پرسیده شده بود، گفت:  اگر رئیس‌جمهور آینده دوباره تصمیم بگیرد که به طور یکجانبه از توافق خارج شود در زمانی که توافق کارساز بوده است، ما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: بدون وارد شدن به این موضوع که جامعه اطلاعاتی ما چه می‌گوید، فکر می‌کنم در این مرحله به نظر نمی‌رسد که ایران تصمیمی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گرفته باشد؛ این بدان معنا نیست که آنها برنامه خود را گسترش نمی‌دهند تا بتوانند در آستانه انجام این کار قرار گیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *