ضرغامی: گره‌های حوزه گردشگری را باز می‌کنیم

19:06 - 07 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۱۹۶
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به‌منظور فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای توسعه گردشگری کشور تاکنون ۷ تفاهم‌نامه منعقد شده است که منجر به باز شدن بسیاری از گره‌های این حوزه می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش وزارت میراث فرهنگی، مراسم افتتاح ۱۸۳ پروژه گردشگری و عقد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی با حضور عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی،در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، ضرغامی در این مراسم با تبریک هفته گردشگری به تمامی فعالان عرصه گردشگری در سخنانی گفت: باید از رهبر معظم انقلاب به دلیل تاکیدشان بر توسعه گردشگری در ابلاغ سیاست‌های پنج‌ساله برنامه هفتم تشکر کنم. با تیزبینی مقام معظم رهبری بخش زیادی از پیش‌نویس اولیه کنار گذاشته شد و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی برنامه‌ها واولویت‌های وزارتخانه هستیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد با دستگاه‌های فرابخشی برای انجام ماموریت‌های وزارتخانه افزود: به‌منظور فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای توسعه گردشگری کشور تاکنون ۷ تفاهم‌نامه منعقد شده است که منجر به باز شدن بسیاری از گره‌های این حوزه می‌شود.

ضرغامی با اشاره به اهمیت همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بیشترین تقاطع کاری ما با این وزارتخانه است و با ۶ معاونت این وزارتخانه امور مشترک داریم. امروز با ۳ حوزه تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم و بقیه تفاهم‌نامه‌ها نیز در آینده منعقد می‌شود که امیدواریم بسیاری از گره‌های حوزه گردشگری را باز کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی موضوع یکی از این تفاهم‌نامه‌ها را در حوزه ساحلی عنوان کرد و گفت: پیش از این حوزه گردشگری دریایی تقریبا در کشور صفر بوده و فعالیتی در این حوزه نداشتیم. خوشبختانه با تصویب آیین‌نامه مربوط به ماده ۱۰۰ برنامه ششم و اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای تقریحی، سرمایه‌گذاران زیادی به این‌ حوزه ورود کردند.

ضرغامی با اشاره به ویژگی‌های خاص استان هرمزگان در حوزه گردشگری دریایی، افزود: استان هرمزگان به‌عنوان پایلوت انتخاب شده و ۳ اسکله آماده سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه در تلاش برای استفاده از این ظرفیت در جام جهانی قطر هستیم، ادامه داد: این الگو در ادامه مسیر در بقیه سواحل جنوبی و شمالی در حیطه گردشگری دریایی اجرا می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاه‌ها و تامین امنیت کشور زمینه‌ها برای جهش و توسعه کشور در حوزه گردشگری فراهم شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: گردشگری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *