۳۶ مددجوی زندان شهربابک استان کرمان با صلح وسازش از زندان آزاد شدند

9:46 - 07 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۸۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۳۶ مددجوی زندان شهربابک با صلح وسازش خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جمع مددجویان زندان شهربابک با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های مدیرکل و مددکاران زندان ها، گفت: روسای زندان ها و مددکاران زندان ها با انگیزه و تلاش فراوان، مسائل مدد جویان زندان ها را پیگیری می‌کنند.

وی شرایط موجود زندان ها را مطلوب دانست و گفت: با وجود تبلیغات مسموم رسانه های بیگانه درباره وضعيت زندان ها، شاهد هستیم که زندان ها در وضعیت مناسب و خوبی قرار دارند و مقایسه فضای زندان های جمهوری اسلامی با کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر که شعارهای پر رنگ و لعابی می دهند، مشخص می شود که در کشور وضعیت به شکلی که آنها ترسیم می کنند نیست و در‌کشور، زندانی به معنایی که آنها مدنظر دارند، نداريم.

وی اظهار کرد: با تلاش و همت اعضا، دبیران و صلح یاران شوراهای حل اختلاف در شش ماهه اول سال جاری ۳۶ مددجو از زندان شهربابک آزاد شده اند.

وی بیان کرد: زندانیان در زندان‌ها در حال حرفه آموزی، مسائل فرهنگی، آموزه های قرانی و‌…. هستند و بیشتر کار فرهنگی در زندان های کشور ما وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: امکاناتی که امروز در زندان ها وجود دارد، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: تمام موضوعاتی که از سوی دشمنان مطرح می شود، همین گونه است و جای تاسف دارد که عده ای نیز فریب این دروغ ها را می خورند و دست به تحرکاتی می زنند و‌جامعه را دچار اغتشاش و‌ناامنی می کنند.

وی عنوان کرد: افرادی که فریب شعارها و دروغ های دشمنان را می خورند باید فکر و‌تامل کنند و بدانند که اعتماد کردن به دشمن و پشت کردن به مردم و نظام اسلامی چه نتیجه ای به دنبال دارد؟

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: انسان زمانی که با عقلانیت مسائل را تجزیه و تحلیل کند، متوجه می شود که دشمن تا چه میزان نسبت به نظام اسلامی معاند است و چه میزان با این نظام دشمنی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهار کرد: دشمن با بمباران فکری تلاش می کند مردم و جوانان را از واقعیت ها دور بدارد.

وی با اشاره به این مطلب که مسئولان از بطن مردم هستند و همواره برای خدمت صادقانه به آحاد ملت تلاش می کنند، افزود: باید همواره دشمن را بشناسیم و بدانیم که دشمن، همیشه دشمن است و خیرخواه مردم نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با فاصله گرفتن از زندگی دینی و اسلامی با مشکلاتی مواجه می شویم و کسی نباید به خود اجازه دهد که امنیت جامعه را مخدوش کند و یا به مال و ناموس مردم تعرض کند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: در ارفاقاتی که نسبت به مددجویان زندان ها اعمال می کنیم، رفتار مددجویان در زندان ها مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تلاش می شود افرادی که فاقد سابقه کیفری هستند و برای اولین بار وارد زندان می شوند و اظهار ندامت می کنند، از ارفاقات حداکثری برخوردار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با توجه به هفته گردشگری، ضمن برنامه هایی که در این شهرستان داشته ام، بازدیدی از روستای تاریخی میمند داشته ایم که از ظرفیت های مهم گردشگری در سطح استانی و ملی به شمار می رود.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی این استان، حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری را در برنامه کاری خود دارد و در این راستا طرح توانمندسازی مناطق گردشگری از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حال کار است تا از ظرفیت های گردشگری روستاها، برای توانمندی مردم آن منطقه و‌جلوگیری از مهاجرت روستاییان نهایت استفاده صورت گیرد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از صنعت گردشگری در استان کرمان، کارگروه ویژه حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان شکل گرفته است و در جلسات منظم این کارگروه، دغدغه های صنعت گردشگری و سرمایه گذاران این حوزه بررسی شده و مشکلات موجود پیگیری و رسیدگی می شود و تاکنون اقدامات بسیار خوبی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از منطقه گردشگری میمند بازدید کرده و با فرهنگ مردم این منطقه آشنا می شوند، اظهارداشت: روستای گردشگری میمند مشکل حادی ندارد و برخی مشکلات این منطقه نیز در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا از ظرفیت صد در صدی این روستا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: تلاش می‌شود که از صنعت گردشگری در استان کرمان در راستای منافع نظام و مردم نهایت بهره برداری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری از صنعت های مهم استان و کشور به شمار می رود، اظهارداشت: در تمامی کشورها به موضوع گردشگری توجه ویژه ای صورت می گیرد و در کشور ما به لحاظ وجود فضاهای گردشگری متعدد و مهم، کمتر به این صنعت توجه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ دارا بودن آثار ثبت شده ملی و جهانی، قطب گردشگری کشور به شمار می رود، اظهار کرد: در استان کرمان نیز متناسب با ظرفیت های گردشگری موجود، از صنعت گردشگری بهره برداری نمی شود و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در پرتوی تعامل تمامی مجموعه ها، از این صنعت مهم استفاده مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *