سهرابیان: کاپ آسیا برنامه تمرین در پیست استاندارد روئینگ را تغییر داد/ با این بودجه مجبوریم کیفی اعزام کنیم

9:45 - 07 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۱۱۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: باتوجه به اینکه نمی‌توانستیم تاریخ کاپ آسیا را جابجا کنیم امکان تمرین تیم روئینگ در پیست طولانی و استاندارد میسر نشد.

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی قایقرانی ایران در مسابقات روئینگ قهرمانی جهان در جمهوری چک و سطح کیفی این رقابت‌ها، اظهار داشت: همه دیدند که رقابت‌های روئینگ قهرمانی جهان در بالاترین سطح برگزار شد و مسابقات بسیار سنگین و فشرده بود. اکثر قهرمانان جهان که در کاپ‌های جهانی اخیر عناوین متعددی کسب کرده بودند حضور داشتند و برخی از همگروهی‌های قایقرانان ایرانی، فینالیست‌های المپیک توکیو بودند. خوشبختانه هر 3 ملی‌پوش ایران نتایج خوبی میان قهرمانان روئینگ جهان کسب کردند و با رکوردهایی که ثبت شد به آینده و درخشش در بازی‌های آسیایی امیدوارتر شدیم.

وی افزود: به نظرم مهسا جاور باز هم توانمندی‌های خود را ثابت کرد و توانست بهترین نتیجه تاریخ روئینگ ایران در قهرمانی جهان را به نام یک بانو ثبت کند. محمودپور در در دور اول و آخر عملکرد خوبی داشت، اما کمی در مرحله نیمه نهایی به دلیل کم تجربگی سنگین پارو زد. مهسا جاور هم که چند سالی به خاطر تولد فرزندش دور از قایقرانی بود، بازگشتی قدرتمندانه به دنیای قهرمانی داشت و نه تنها جواب اعتماد مربیان را داد بلکه نشان داد که دوباره برای درخشش در آسیا برگشته است. ورزشکاری مانند مهسا جاور جزو نمونه‌هاست و من می‌دیدم با وجود سن کم فرزندش تلاش زیادی در تمرینات انجام می‌‎دهد و حتی در طول تمرینات مادر این ملی‌پوش برای نگه‌داری از نوه‌اش در دریاچه آزادی و کنار محل تمرین حاضر می‌شد.

رییس فدراسیون قایقرانی در واکنش به کسب نتایج اخیر در قهرمانی جهان با وجود عدم تمرین ملی‌پوشان روئینگ در پیست استاندارد و طولانی، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید تاکید کنم که ما برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام تمرینات در پیست بلند و استاندارد را انجام داده بودیم و قرار بود این تمرینات در پشت سد‌های مد نظر برگزار شود، اما متاسفانه با تاریخی که کنفدراسیون قایقرانی آسیا برای برگزاری کاپ روئینگ آسیا در تهران اعلام کرد تمام برنامه‌ها دستخوش تغییر شد. باتوجه به اینکه نمی‌توانستیم تاریخ کاپ آسیا را جابجا کنیم بنابراین تمرینات را در دریاچه آزادی ادامه دادیم و شرایط برای تمرین در پیست طولانی و استاندارد میسر نشد.

وی تاکید کرد: البته تمام پروسه تمرینات از سوی کادرفنی تیم ملی به فدراسیون اعلام شد و ما فقط اجرا کننده این موارد بودیم. در همینجا باید از دوستان در وزارت نیرو و همچنین مسئولین استان‌های مختلف بخواهم که به کمک قایقرانی بیایند و در شرایطی که به دلایل اقتصادی شرایط برای اعزام رشته‌های ورزشی به خارج از کشور دشوار است شرایط استفاده تمرینی از پشت سدها را در اختیار رشته‌ قایقرانی قرار دهند تا بتوانیم از حداقل امکانات بیشترین بهره را ببریم.

سهرابیان در پایان درباره نفرات اعزامی به مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا، گفت: در مورد تعداد نفرات کادرفنی تصمیم خواهند گرفت، اما با توجه به شرایط اقتصادی و بودجه محدود فدراسیون قایقرانی قطعا اعزامی کیفی خواهیم داشت. باور کنید من هم دوست دارم تمام اردونشینان اعزام شوند، ولی با چنین شرایط اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی مجبوریم که اعزام‌های کیفی داشته باشیم. باور کنید به جز وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هیچ فرد یا نهاد دیگری حمایتی از فدراسیون قایقرانی ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *