تیم اقتصادی بایدن در آستانه تغییر/احتمال برکناری وزیر خزانه داری آمریکا قوت گرفت

11:52 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۰۶۹
مقامات کاخ سفید در حال آماده شدن برای جابجایی مقامات پس از انتخابات میان دوره‌ای و در حال انجام استعدادیابی برای کارکنان ارشد و پست‌های کابینه هستند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های کاخ سفید در حال آماده شدن برای کناره‌گیری احتمالی «جانت یلن»، وزیر خزانه داری آمریکا پس از انتخابات میان دوره‌ای در این کشور هستند.

به گزارش «آکسیوس»، منابع آگاه می‎گویند که این می‌تواند اولین نشانه از احتمال سازماندهی مجدد گسترده در تیم اقتصادی «جو بایدن» باشد.

در حالی که خروج احتمالی «یلن» به بایدن فرصتی می‌دهد تا به نگرانی‌های عمومی در مورد مدیریتش در موضوع اقتصاد پاسخ دهد، اما یک دردسر سیاسی فوری برای رئیس جمهور آمریکا ایجاد می‌کند: یافتن جانشینی که بتواند توسط سنا تأیید شود.

چندین منبع تاکید کردند که نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر، از جمله اینکه چه کسی سنا را کنترل می‌کند، در ماندن یا رفتن «جانت یلن» نقش خواهد داشت.

علاوه بر «یلن»، مقام‎ها همچنین احتمال خروج «برایان دیز»، مدیر شورای اقتصاد ملی آمریکا را در اوایل سال آینده بررسی می‌کنند.

«سیسیلیا روس»، رئیس شورای مشاوران اقتصادی آمریکا نیز انتظار می‌رود در بهار سال 2023 به فعالیت دانشگاهی خود بازگردد و موقعیت اقتصادی دیگری را در سطح کابینه باز کند.

مقام‌های کاخ سفید در حال آماده شدن برای جابجایی مقام‎ها پس از انتخابات میان دوره‌ای و در حال انجام استعدادیابی برای کارکنان ارشد و پست‌های کابینه هستند.

بر اساس نظرسنجی اخیر  ABC News/Washington Post، میزان مقبولیت بایدن در موضوع اقتصاد در حال حاضر 36 درصد است و 57 درصد از رای دهندگان با مدیریت اقتصادی او مخالف هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *