سیدصالحی: بازی با اروگوئه و سنگال کمکی به تیم ملی نکرد/ تاکتیک کی‌روش موفق بوده

12:05 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۶۷۸۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: بازی با اروگوئه و سنگال هیچ کمکی در شبیه‌سازی حریفان ما در جام جهانی نکرد، اما چون از قبل چیده شده بود، انجام شد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در اردوی اتریش و 2 دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال اظهار داشت: اردوی خیلی خوبی با حضور کی‌روش در اترش داشتیم؛ انگیزه زیادی بین بازیکنان با حضور مربی که کاملاً تیم را می‌شناخت، وجود داشت. فوتبال تیم‌های کی‌روش چه در ایران و چه در کلمبیا و مصر بیشتر مبتنی بر بازی تدافعی، ضدحمله و استفاده از ضربات ایستگاهی بوده است که همیشه در این زمینه موفق هم بوده است چراکه تیمش را با این تفکر که اگر گل نخورد می‌تواند با یک گل به پیروزی برسد به زمین فرستاده است.

وی ادامه داد: هدف فدراسیون فوتبال از بازگرداندن کی‌روش به تیم ملی بهبود ساختار دفاعی تیم و نظم و انضباط بود. در اردوی اتریش دو ساختار متفاوت را مقابل اروگوئه و سنگال از تیم ملی دیدیم و وقتی برتری عددی در خط حمله داریم نشان دادیم بازیکنان ما رسیدن به دروازه حریف را به خوبی بلد هستند. بازیکنان برجسته‌ای در خط جلو داریم که اگر به ترکیب ایده‌آل برسیم می‌توانیم حتی در جام جهانی بدرخشیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره انتظارات از تیم ملی تصریح کرد: نمی‌خواهیم فشار و بار را روی کی‌روش بگذاریم، اما امیدواریم با حضور او در ۳ دیداری که در جام‌جهانی داریم موفق باشیم. هرچند رقبای ما هم این روزها شرایط خوبی ندارند، اما‌ نباید در باد پیروزی مقابل اروگوئه و تساوی مقابل سنگال بخوابیم چراکه با تیم‌هایی بازی داریم که صاحب سبک هستند. انگلیس در چند دقیقه مقابل آلمان بازی باخته را برد هر چند در نهایت به تساوی رسید. اما این ۲ بازی که انجام دادیم هیچ کمکی در شبیه‌سازی حریفان ما در جام جهانی نکرد، اما چون از قبل چیده شده بود انجام شد.

وی افزود: روی بحث مالکیت نمی‌توانیم موفق باشیم چون در زیرساخت‌ها مشکل داریم و این مشکل باید از تیم‌های رده پایه مرتفع و اصلاح شود. فاصله خطوط ما بخصوص در نیمه اول خیلی زیاد بود، اما در نیمه دوم که تیم جلوتر رفت فاصله بهتر شد و با حضور بازیکنانی مانند قدوس و جهانبخش روند تیمی ایران تغییر کرد که در نهایت به گل هم رسیدیم. این ۲ مسابقه در بحث تاکتیک تیمی به کی‌روش کمک کرد، اما مهم این است که تیم در جام‌جهانی در پیک آمادگی باشد، مصدوم نداشته باشیم و تیم کامل را در اختیار داشته باشیم که امیدواریم این تیم با این بازیکنان با انگیزه کار بزرگی انجام دهد.

سیدصالحی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه بتوانیم موفق باشیم. باید روی مسایل روحی روانی و سرعت و انتقال توپ کار کنیم چون توانمند هستیم. در ساختار دفاعی باید به ترکیب ایده‌آل برسیم. فکر می‌کنم این تیم یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ فوتبال ایران است که اگر حمایت شود می‌تواند تاریخ‌ساز شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *