دیدار وزیر امور خارجه با وزیران خارجه بروئنی، مالی و بلاروس

9:50 - 05 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۶۱۶۱
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با وزیران خارجه برونئی، مالی و بلاروس دیدار و گفت‎وگو کرد.

خبرگزاری میزان - حسین اميرعبداللهيان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «داتو اریوان یوسف»، وزیرخارجه برونئی ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت‎وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین ضمن دعوت از مقامات عالی برونئی برای سفر به ايران، افزود، جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات دوجانبه با اين كشور استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان از مواضع مفتی برونئی در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران قدردانی و بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی‌برای مقابله با افراط‌گرایی و تروريسم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از مواضع مثبت برونئی در مجامع بین‌المللی تشكر كرد.

وزیر خارجه برونئی نیز در این ملاقات با استقبال از افزایش همكاري‎ها در سطوح مختلف با ایران و ابراز امیدواری نسبت به افزايش ديدارها و تبادل هيات‎ها، تاکید کرد همکاری‌ دو کشور در مجامع بين المللی ادامه يايد.

«اریوان یوسف»، همچنین ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، از تداوم همكاری كشورهای اسلامی و از جمله ايران در موضوع فلسطين حمايت كرد.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان با «عبدالله دیوپ»، وزیر خارجه مالی دیدار کرد.

طرفین در این دیدار ضمن ابرازخرسندی از تبادل هیات‎های سیاسی و اقتصادی طی یک سال گذشته بر توسعه همه جانبه مناسبات و استمرار رایزنی‎های سیاسی راجع به مسایل مورد اهتمام مشترک و بین المللی تاکید کردند.

در اين ديدار پیگیری توافقات بعمل آمده در کمیسیون مشترک جامع همکاری های اقتصادی از طریق تماس میان بخش‎های خصوصی و تبادل هیات‎های فنی نیز مورد تاكيد طرفين قرار گرفت.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «ولادیمیر ماکی»، وزیر خارجه بلاروس ملاقات و در خصوص مسایل دوجانبه و تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزرای خارجه ایران و بلاروس بر اراده خود جهت اجرایی کردن توافقات مشترک و توسعه و تعمیق هرچه بیشتر مناسبات تاکید کردند.

تحولات افغانستان، حمایت از روند چندجانبه گرایی، مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا و افزایش رایزنی‎های سیاسی و تخصصی در مجامع و نهادهای تخصصی بین المللی از دیگر محورهای گفتگوهای طرفین بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *