پرونده 2 میلیارد تومانی با تلاش شورای حل اختلاف اصفهان به سازش ختم شد

15:31 - 04 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۵۸۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده کیفری با موضوع ضرب و جرح و توهین و افترا با همت اعضای شعبه 52 شورای حل اختلاف اصفهان خبر داد.

خبرگزاری میزان- حمید بهرامیان ضمن اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه بیان کرد: طبق این بخشنامه کلیه دعاوی کیفری قابل گذشت و جنبه خصوصی دعاوی غیرقابل گذشت با هدف اصلاح ذات البین ابتدا در شورای حل اختلاف باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و نهادینه کردن فرهنگ گذشت در جامعه اثرات فردی و اجتماعی مهمی برای طرفین خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صلح و سازش در شورای حل اختلاف در محیطی غیر قضایی انجام می‌شود، افزود: از نظر اجتماعی یکی از مهم‌ترین فواید صلح و سازش در جامعه کم شدن کینه جویی‌ها و حل و فصل ریشه‌ای دشمنی‌ها و اختلافات است.

وی افزود: در همین راستا پرونده کیفری به مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به همت و تلاش اعضا و کارکنان شعبه 52 شورای حل اختلاف اصفهان نیز با صلح و سازش مختومه شد.

بیشتر بخوانید:

رئيس كل دادگستری اصفهان: متجاوزان به امنيت مردم بايد در مراجع قضايی پاسخگوی اعمال خود باشند

پرونده یک میلیارد تومانی در شورای حل اختلاف اصفهان به سازش ختم شد

اعضا و کارکنان شعبه 39 شورای حل اختلاف شهرستان اصفهان موفق شدند طی بیست روز، در ماه محرم و با توسل به پویش به حرمت حسین(ع) می بخشم، خواهان‌های 10 فقره پرونده با موضوع‌های تخلیه، مطالبه وجه، اجور معوقه، مطالبه خسارت و اجرت المثل به ارزش بیش از یک میلیارد تومان را راضی به سازش کنند.

همه پرونده ها با صدور گزارش اصلاحی مختومه شد و موجبات رضایتمندی خواهان ها و خواندگان در این پرونده ها فراهم شد و همگی جلسه رسیدگی را با رضایت ترک کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *