قرار نیست آرامش به ژیمناستیک برگردد؟!

7:45 - 02 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۳۳۵۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معرفی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک حکایت از معادلات پشت پرده‌ای دارد که ابعاد آن هنوز روشن نیست.

خبرگزاری میزان - به نظر می‌رسد قرار نیست آرامش در فدراسیون ژیمناستیک برقرار شود. کنار گذاشته شدن مرزوقی سرپرست تازه منصوب شده و معرفی حقدادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون یادشده حکایت از معادلات پشت پرده‌ای دارد که ابعاد آن هنوز روشن نیست. در همین راستا همچنین معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اخیرا خبر از بازگشت دبیر پیشین فدراسیون ژیمناستیک خبر داده بود فردی که در نامه تخلفات گسترده ارسالی دیوان محاسبات به وزارت ورزش نام وی و رییس پیشین فدراسیون بیش از همه آمده است.

پولادگر در حالی از نامه ۱۸ صفحه‌ای دیوان محاسبات کل کشور اظهار بی اطلاعی کرده بود در حالی که مخاطب اصلی این نامه، شخص معاونت ورزش قهرمانی و تعدادی از مسئولین وزارت ورزش است. بر همین اساس و طی بررسی های صورت گرفته از سوی دیوان محاسبات، عملکرد فدراسیون ژیمناستیک طی دوره زمانی سال های 1396 تا 1400 مورد توجه واقع و در آن به تخلفات و اتفاقات کم سابقه اشاره شده است.

این گزارش 18 صفحه‌ای در 55 بند تهیه و در مورد تخلفات سو استفاده‌های مالی، اداری و ابهامات مختلف ارزی و ریالی و پرداخت‌های خارج از عرف در قالب کارت هدیه و تنخواه اشاره شده است. بر همین اساس دیوان محاسبات طی نامه‌ای به وزارت ورزش درخواست پاسخ دقیق نسبت به این تخلفات کرده است.

این گزارش در حالی مطرح شده است که سازمان بازرسی کل کشور نیز اتهامات مشابهی به مسئولین پیشین از جمله دبیر فدراسیون وارد کرده است.

با این اوصاف پرسش این است که دلایل کنار گذاشته شدن چند ماه پیش محسن سلیمانی از مسئولیت دبیری چه بوده و چگونه ممکن است وزارت ورزش به جای پاسخگو بودن و پاسخگو کردن مسئولین پیشین فدراسیون ژیمناستیک در رابطه با نامه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، دبیر همان فدراسیون را جهت برگزاری انتخابات پیش رو فرا می خواند؟

سجادی اخیرا و به صراحت مسئولین پیشین فدراسیون یادشده را مورد انتقاد قرار داده و از عدم همکاری ایشان در خصوص تحویل رمز ایمیل جهت مکاتبه با فدراسیون خبر داده بود با این وجود گفته می شود مسئول دفتر امور مشترک فدراسیون ها به مرزوقی سرپرست کنار گذاشته شده فدراسیون تکلیف کرده بود تا حکم سلیمانی دبیر پیشین فدراسیون را صادر کند اما وی از این کار امتناع کرده بود.

با توجه به اتفاقات رخ داده و تغییرات مجدد در فدراسیون ژیمناستیک خصوصا آمدن دبیر پیشین، روشن نیست سرنوشت انتخابات این مجموعه چگونه رقم خواهد خورد. از جمله اینکه آیا این انتخابات با اساسنامه قدیم برگزار خواهد شد یا اساسنامه مصوب دولت مورد استناد واقع می شود؟ از سویی هنوز وضعیت کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران این فدراسیون که در زمان مسئولین قبلی چیده شده بود نا مشخص و ایضا انتخابات چند هیات استانی برگزار نشده است. به همین دلیل حضور مجدد دبیر پیشین می‌تواند مناقشات و حاشیه های این فدراسیون را دو چندان کند خصوصا اینکه گویا هیات های استانی خواهان برگزاری مجمع فوق العاده شده بودند تا تکلیف فدراسیون را مشخص و دست مسئولین پیشین را از این مجموعه کوتاه کنند.

با اوصاف یادشده اعلام بازگشت دوباره دبیر پیشین فدراسیون از سوی پولادگر نه تنها موضوعی عجیب و غیر منتظره بلکه برخلاف اظهارات چندی پیش وزیر ورزش است که صراحتا مسئولین گذشته ژیمناستیک را مورد انتقاد قرار داده بود.

با توجه به آنچه ذکر شد معلوم نیست اتفافات و حواشی فدراسیون ژیمناستیک به این زودی‌ها مرتفع شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *