فروش بلیت پرواز عتبات از فردا به حالت قبل بازمی‌گردد

11:08 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۹۲۸
بررسی‌ها نشان می‌دهد از فردا عرضه بلیت پرواز عتبات به حالت قبل بازمی‌گردد.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: امسال بلیت سفر هوایی به عتبات در ایام اربعین به منظور جلوگیری از سودجویی برخی افراد با قیمت مصوب و البته فقط از طریق سایت‌ شرکت‌های هواپیمایی عرضه و چارتر کردن پروازها هم در بازه زمانی ۱۸ روز ممنوع شد.

بر همین اساس، از همان ۱۲ شهریورماه که فروش بلیت پرواز اربعین در سایت‌های محتلف عرضه بلیت ممنوع شد، زائران فقط امکان تهیه بلیت از طریق دفتر شرکت‌های هوایپمایی یا سایت‌های آن‌ها را داشتند.


عرضه بلیت پرواز داخلی با قیمت مختلف در برخی سایت‌ها (بلیت پرواز عتبات تا ۳۰ شهریور فقط باید با نرخ مصوب و از طریق دفاتر ایرلاین‌ها عرضه ‌شود)

با این وجود، در آستانه اربعین حسینی برخی از سایت‌ها بلیت پرواز اربعین را عرضه می‌کردند و قیمت‌های این پروازها نیز متفاوت بود؛ به طوری که حتی هزینه بلیت یک طرفه با پروازهای داخلی به بیش از ۵ میلیون تومان هم رسید. این امر در حالی است که نرخ مصوب بلیت پروازهای اربعین رفت و برگشت ۶ میلیون تومان اعلام شده بود و تا ۳۰ شهریور شرکت‌های هواپیمایی متعهد شدند تا بلیت پرواز عتبات را با این نرخ عرضه کنند.

اما با وجود پیگیری‌های مسؤولان، همچنان برخی از افراد و ‌حتی شرکت‌های هواپیمایی از این دستورالعمل تخطی و با هزینه بیشتری بلیت پرواز اربعین را عرضه کردند. 


عرضه پروازهای داخلی با قیمت‌های مختلف در سایت‌های فروش بلیت پرواز

با این وجود، از فردا ۳۱ شهریورماه نرخ بلیت پروازهای عراق به حالت قبل بازمی‌گردد و شرکت‌های هواپیمایی نیز در کنار امکان چارتر کردن پروازها، می‌توانند در سایر سایت‌ها نیز پروازهای خود را با قیمت‌های مختلف عرضه کنند.

اما بسیاری از زائران از این بابت گلایه دارند ‌معتقدند که اگر دولت امکان کنترل قیمت‌ها در یک بازه زمانی را دارد، چرا به طور کلی بر نرخ بلیت پرواز به ویژه پروازهای عتبات نظارت نمی‌کند؟

البته در همین ایام هم با وجود تسهیلاتی دولت به شرکت‌های هواپیمایی داد، بسیاری از ایرلاین‌ها نسبت به هزینه مصوب برای بلیت پرواز اربعین اعتراض داشتند و این قیمت را غیرمنصفانه دانستند. در حالی که دولت برای جلوگیری از ضرر ایرلاین‌ها، اقداماتی را عملیاتی کرده بود.


عرضه بلیت پرواز عتبات با ایرلاین‌های خارجی با قیمت بیش از ۵۰ میلیون تومان

در ایام اربعین و همچنین در روزهای اخیر‌ ‌با توجه به عرضه نشدن بلیت پرواز عتبات از طریق سایت‌‌های مختلف، قیمت بلیت پروازهای عتبات از طریق ایرلاین‌های خارجی به بیش از ۵۰ میلیون تومان هم رسید.

همچنین بسیاری‌‌ از زائران اربعین که بلیت‌ برگشت را از مبدأ تهیه نمرده بودند، برای خرید بلیت پرواز بازگشت با مشکلاتی مواجه شدند و ‌‌حتی برخی مجبور شدند به صورت زمینی به کشور بازگردند.

‌امسال بیش از ۶۰ هزار ظرفیت برای پروازهای اربعین پیش‌بینی شده بود و جابجایی زائران اربعین با حدود ۶۰۰ پرواز داخلی صورت گرفت. 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *