رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آموزش سالانه ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح کاربینی دادرس

17:11 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۲۷۴
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از آموزش سالانه ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح کاربینی دادرس خبر داد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محمد گل‌فشان درباره طرح کاربینی دادرس اظهار داشت: دادرس مخفف دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع ‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به ویژه دانش‌‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی در ادامه به فعالیت این طرح در مدارس کشور طی ۱۰ سال گذشته اشاره کرده و گفت: سالانه بیش از ۸ هزار مدرسه و ۴۰۰ هزار دانش آموز، آموزش‌های امدادی را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: دانش آموزان پس از فراگیری آموزش‌های کمک‌های اولیه و مهارت‌های داوطلبی به صورت تئوری و عملی با فعالیت پایگاه‌های امداد و نجات، مراکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC)، تجهیزات و انبارهای امدادی آشنا می‌شوند.

گل‌فشان با اشاره به این مطلب که رویکرد جمعیت، تقویت کارگروهی در بین دانش‌آموزان است، گفت: با اجرای طرح کاربینی دانش‌آموزان نه تنها کارگروهی را تجربه می‌کنند بلکه از نزدیک با اصول و فنون امداد و نجات آشنا می‌شوند.

وی در خاتمه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر امیدوار است با اجرای طرح دادرس و افزایش ایمنی دانش‌‌آموزان در مدرسه، برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات پیشگیرانه و آمادگی در برابر حوادث، شاهد تغییرات قابل توجهی در ارتقاء آگاهی و انگیزه اجرای اقدامات کاهش خطر‌پذیری در سطح جامعه باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *