پوتین: مناقشه مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان نگرانی روسیه را برانگیخته است

14:51 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۰۸۹
روسیه جمهور روسیه درباره مناقشه مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری میزان - «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در نشستی با سفرای خارجی جدید که وارد روسیه شده‌اند، گفت که جهان در حال تبدیل به سیستمی چند قطبی است.

به گزارش «اسپوتنیک»، «پوتین»، اظهار کرد: روسیه با بسیاری از کشورها روابط قوی دارد و جهان در حال تبدیل شدن به یک سیستم چند قطبی است.

به گفته وی، تنها کشورهایی که با این موضوع مخالفند، آنهایی هستند که می‌خواهند هژمونی خود را حفظ و جهان را کنترل کنند.

رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش در رابطه با درگیری‌ها در لیبی، گفت: ما علاقه‌مند به دستیابی به ثبات در لیبی هستیم و به حمایت از مردم لیبی برای تعیین سرنوشت خود ادامه خواهیم داد.

«پوتین»، با اشاره به درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت: مناقشه مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان نگرانی ما را برانگیخته است و از هر دو طرف می‌خواهیم از خود خویشتنداری نشان دهند.

وی در ادامه درباره تاثیر تحریم‌های غرب بر روسیه بر سر جنگ اوکراین، گفت: تحریم‌ها بر کشورهای غربی و فقیرترین کشورها ضربه می‌زند.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری اظهار کرد که موانعی که تحریم‌های غرب برای حمل و نقل انرژی، غلات و کود ایجاد کرده، بر کشورهای «بی گناه» در حال توسعه و فقیر تأثیر منفی گذاشته است.

«ولادیمیر پوتین» همچنین تاکید کرد: روسیه از مسیر حاکمیتی خود منحرف نخواهد شد.

در خبری دیگر، کرملین اعلام کرد که چشم انداز دستیابی به یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای وضعیت اوکراین در حال حاضر قابل بحث نیست.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین همچنین گفت که روسیه تنها بر اساس دکترین هسته‌ای خود از سلاح‌های هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه پوتین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *