وفاخواه: ۳۲ اسکیت‌باز به اردوی تیم ملی اسکیت سرعت دعوت خواهند شد/ نونهالان سرمایه‌های هر رشته ورزشی هستند

7:45 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۰۵۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
نایب رییس بانوان فدراسیون اسکیت گفت: وظیفه داریم بر استعدادیابی و پشتوانه‌سازی در اسکیت بانوان اهمیت زیادی بدهیم.

مریم وفاخواه در گفت‌وگو با میزان، درباره برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون اسکیت در بخش بانوان، اظهار داشت: در هفته‌های اخیر مسابقات مختلفی در بخش بانوان از جمله رقابت‌های اگرسیو به میزبانی تهران، مسابقات اسکیت آلپاین در اصفهان و رقابت‌ها‌ی اسکیت فری‌استایل در کرمان برگزار شد. این رقابت‌ها در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد. همچنین مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در رده سنی نونهالان با حضور پرشور ۳۶۰ دختر نونهال در آکادمی ملی اسکیت آزادی برگزار شد.

نایب رییس بانوان فدراسیون اسکیت، با تاکید بر اهمیت توجه به رده‌های پایه برای قهرمان‌پروری، خاطرنشان کرد: این مسابقات در رده‌ سنی نونهالان با هدف تقویت رده پایه برگزار شد زیرا نونهالان سرمایه‌های هر رشته ورزشی به حساب می‌آیند و از همین رو ما هم وظیفه داریم بر استعدادیابی و پشتوانه‌سازی در اسکیت بانوان اهمیت زیادی بدهیم و این رده سنی را بیشتر تقویت کنیم.

وی افزود: دور سوم و چهارم لیگ اسکیت سرعت جوانان و بزرگسالان با حضور ۱۱ تیم در آکادمی برگزار شد و قهرمانان این مسابقات مشخص شدند. همچنین المپیاد استعدادهای برتر کشور را پیش رو داریم که در ماده اسکیت‌برد و از دهم تا پانزدهم مهر ماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

وفاخواه در پایان درمورد برگزاری اردوهای تیم ملی اسکیت بانوان، گفت: باتوجه به پیش رو بودن بازی‌های جهانی اسکیت در آرژانتین و بازی‌های آسیایی هانگژو تست دعوت به اردوی آمادگی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان و آقایان در ۲ رده جوانان و بزرگسالان در روزهای هفتم و هشتم مهر ماه برگزار خواهد شد. ۸ ورزشکار در هر بخش و در مجموع ۳۲ اسکیت‌باز به اردوی آمادگی تیم ملی اسکیت سرعت دعوت خواهند شد. در حال حاضر هم اردوی آمادگی تیم ملی بانوان اسکیت فری استایل از پریروز(یک‌شنبه) در اصفهان آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *