رهایی ۱۳ محکوم از قصاص و آزادی ۷۶ نفر از زندانی در 6 ماهه نخست سال در استان هرمزگان

11:22 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۰۴۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان هرمزگان گفت: پویش به حرمت علی (ع) و به عشق حسین (ع ) می بخشم موجب رهایی ۱۳ نفر از محکومان به قصاص و آزادی ۷۶ نفر از زندانیان درشش ماهه نخست سال در استان شده است .

مظفر حمزه ئی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: اجرای پویش های به حرمت علی(ع) و به عشق حسین( ع )می بخشم در شش ماهه نخست امسال موجب رهایی ۱۳ نفر از محکومان قصاص و آزادی ۷۶ نفر از زندانیان در این استان شده است.

مظفر حمزه ئی در ادامه افزود: همچنین در نتیجه اقدامات شوراهای حل اختلاف استان به منظور ایجاد مصالحه در پرونده های قضایی از ابتدای سال ۱۴۰۱، ۱۴۹ نفر از زندانیان استان آزاد شده اند که این آمار نشان دهنده رشد ۹۵ درصدی در این شاخص به نسبت مدت مشابه سال قبل است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ فقره صلح و سازش در پرونده های قصاص نفس صورت گرفته است که این امر در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ با اجرای پویش های مردمی به حرمت علی(ع) و به عشق حسین( ع )می بخشم با رشد ۴۰ درصدی به ۱۳ فقره رسیده است.

حمزه ئی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال ۳۸ هزار و 188 فقره به شعب شوراهای حل اختلاف استان پرونده وارد شده و تعداد ۳۸ هزار و 413فقره با صدور رای مختومه شده است.

وی تأکید کرد: ۴۴ درصد از پرونده های قابل صلح و سازش توسط شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان منجر به جلب رضایت و برقراری صلح و سازش بین اصحاب دعوی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 7 درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین بیان داشت: سازش در پرونده های حقوقی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱رشد 5درصدی و سازش در پرونده های کیفری رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ داشته است.

انتهای پیام /

انتهای پیام /


برچسب ها: رهایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *