اعضای تیم ملی کشتی آزاد بعد از بازگشت به ایران چه گفتند؟

9:09 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۰۴۴۱
اعضای تیم ملی کشتی آزاد پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت های جهانی صربستان، بامداد امروز (سه شنبه) با استقبال کم نظیر مردم به کشور بازگشتند.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 24 تا 27 شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن 61 کیلوگرم، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی آمریکا با 198 امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با 150 امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با 70 امتیاز سوم شد.

اعضای تیم ملی کشتی آزاد پس از افتخارآفرینی در این مسابقات بامداد امروز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگشتند و مورد استقبال کم نظیر مردم کشتی دوست کشورمان قرار گرفتند.

در مراسم استقبال از تیم ملی کشتی آزاد مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان، جمعی از مسئولان فدراسیون و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

یونس امامی درباره کسب مدال برنز مسابقات جهانی کشتی آزاد اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*سطح مسابقات خوب و بالا بود. همه تیم‌ها با نفرات کامل آمده بودند و خدا را شکر توانستم مدال برنز کسب کنم. هرچند می‌توانستم رنگ این مدال را بهتر کنم. امیدوارم در مسابقات بعدی دل مردم را با نتایج بهتر شاد کنم.

*تا حدودی از عملکردم راضی بودم اما می‌توانستم بهتر از این نتیجه بگیرم.

*حق من مقابل کایل داک باخت نبود، اما برخی مواقع آن چیزی که می‌خواهی نمی‌شود. تمام تلاش خود را کردم اما این بار بیشتر تلاش می‌کنم تا این نتیجه را جبران کنم. برای کسب مدال به این مسابقات رفته بودم.

*الان باید زحمت و تلاش خود را دو برابر کنم زیرا حریفان مرا آنالیز می‌کنند. باید تلاشمان بیشتر شود تا سال آینده بهتر نتیجه بگیرم. امیدوارم مسئولان هم به کشتی بیشتر رسیدگی کنند.

رضا اطری دارنده مدال نقره کشتی آزاد جهان نیز اظهارداشت:

*خدا را شکر توانستیم تیم را نایب‌قهرمان کنیم و تیم خیلی خوب کار کرد. من هم توانستم مدال نقره بگیرم که آن را به همه مردم ایران تقدیم می‌کنم.

*کشتی‌های خوبی گرفتم اما در فینال شرایطم بد شد و نتوانستم خودم را جمع کنم، کشتی از دستم در رفت. امیدوارم سال بعد خیلی خوب تمرین کنم چون امسال تمرینات زیادی نداشتم و آماده نبودم.

*امیدوارم این مدال سکوی پرتابی برایم باشد. در فینال تمرکزم را از دست دادم چون اولین بار بود به فینال مسابقات جهانی می‌رفتم.

*استقبال مردم خیلی خوب است و باعث می‌شود روحیه ما بالا برود. از مسئولان هم توقع داریم حمایت بیشتری کنند تا حالا حمایت نشده‌ایم و می‌خواهیم حمایت بیشتری صورت بگیرد.

رحمان عموزاد نیز اظهار داشت:

*خیلی حس خوبی دارم که توانستم قهرمان شوم، پرچم کشورم را بالا ببرم و دل مردم را شاد کنم.

*با دعای خیر مردم و انرژی مثبت آنها، با تمرینات و سختی‌های زیادی که کشیدم با لطف خدا به مدال رسیدم.

*من این مدال را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم و امیدوارم این مدال‌آوری متوالی باشد.

*من با کمک خدا تمریناتم را انجام می‌دهم تا به آنچه می‌خواهم برسم. یزدانی الگوی دوست داشتنی و پهلوان با اخلاق ماست.

*لقب «رحمان بی رحم»؟ این مربوط به داخل تشک و میدان است.

علیرضا سرلک نیز عنوان کرد:

*امیدوارم بتوانم لطف مردم را جبران کنم و لیاقت پوشیدن دوبنده ملی را داشته باشم.

*حریف چینی را دست کم گرفتم، امیدوارم که بتوانم جبران کنم.

*نتایج بچه ها عالی بود و ما توانستیم عنوان نایب قهرمانی را کسب کنیم.

*باید در انتخابی‌ها شرکت کنم تا بتوانم دوباره دوبنده ملی را بر تن کنم.

حسن یزدانی درباره کسب مدال نقره این رقابت‌ها، اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*کوچک تک تک این عزیزان هستم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک با خوش‌رنگ‌ترین مدال دل آنها را شاد کنم.

*شکستن رکورد جهان پهلوان تختی با کسب هشتمین مدال؟من کوچک همه هستم. قبلا هم گفتم دنبال رکورد نیستم. فقط دنبال این هستم تا زمانی که کشتی می‌گیرم، بتوانم دل مردم کشورمان را شاد کنم. جهان پهلوان تختی از لحاظ اخلاق و مدال سرآمد همه ورزشکاران کشورمان است.

*اظهارات دیوید تیلور؟ او محبت دارد. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با هم رقابت خوب و سالمی داشته باشیم و هرکس حقش است، خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرد.

*ناراحتی پدرش و اینکه اعلام کرده قبل از فینال اتفاقاتی رخ داده که سبب شکست او شده؟ پدر عزیز من معمولا برای باخت من ناراحت می‌شود و این برای همه طبیعی است. برای خانواده کشتی‌گیر هم بیشتر اما امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این باخت را با پیروزی جبران کنم.

*اظهارنظر منصور برزگر مبنی بر اینکه تیلور آماده سازی بهتری از او داشته است؟ مربیان تیم ملی زحمت کشیدند و از همه آنها تشکر می‌کنم اما اشتباه از خود من بود و حریفم استفاده کرد. تیلور باهوش‌تر بود و بهتر عمل کرد. از نقاط ضعف من استفاده برد و نتوانستم عملکردی که می‌خواستم روی تشک نشان بدهم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *