رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری مزایده شفاف؛ نتیجه ورود دستگاه قضا به موضوع خودروهای رسوبی

9:15 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۰۱۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: با ورود دادستان تهران به موضوع خودروهای رسوبی هماهنگی های لازم از سوی دستگاه ها و بین بخش قضایی و اجرایی در استانهای مورد نظر انجام شده است که حاصل آن برگزاری یک مزایده شفاف و تعیین تکلیف خودروهایی است که سالها در گمرکات با مشکلات عدیده روبرو بوده اند.

عبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگو با میزان در خصوص اقدامات قوه قضاییه در بحث تعیین تکلیف خودروهای رسوبی گفت: دولت به همراه قوه قضاییه ورود بسیار خوبی در بحث اموال تملیکی داشته و اگر توفیقاتی در مدت اخیر در موضوع تعیین تکلیف کالاهای رسوبی رخ داده است قطعا حاصل تعامل خیلی خوب، سازنده، مثبت و خیرخواهانه قوه مجریه و قضاییه بوده است.


مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: در بحث تعیین تکلیف خودروهای رسوبی پس از بازدید رئیس قوه قضاییه از گمرک بوشهر باتوجه به اینکه پرونده خودروها در دادگاه انقلاب مطرح بود تاکید کردند که براساس فضای قانونی موجود تعیین تکلیف خودروهای رسوبی قبل از صدور رای قطعی نیز می‌تواند انجام شود و شعبه 15 دادگاه انقلاب با توجه به این ظرفیت تصمیم قضایی را در تاریخ بیست و نهم مرداد سال جاری ابلاغ کرد که این خودروها از طریق مزایده سراسری تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به ورود سازنده دادستان تهران به موضوع تعیین تکلیف خودروهای رسوبی گفت: با ورود دادستان تهران به موضوع بسیاری از مشکلات مربوط به استاندارد و محیط زیست تسهیل شده است و در کنار اقدامات سازنده هماهنگی‌های لازم از سوی دستگاه‌ها و بین بخش قضایی و اجرایی در استان‌های مورد نظر انجام شده است که حاصل آن برگزاری یک مزایده شفاف و تعیین تکلیف خودروهایی است که سالها در گمرکات با مشکلات عدیده روبرو بوده‌اند.

چندی پیش علی صالحی دادستان تهران در جلسه بررسی وضعیت خودروهای توقیفی گفته بود پس از سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر و دستورات وی مبنی بر روشن شدن وضعیت خودروهای توقیفی، حجت بر تمام دستگاه‌ها تمام شده است.

بیشتر بخوانید:

دستور دادستان تهران برای اجرای مزایده بیش از یک هزار خودروی توقیفی در گمرکات

به گفته دادستان تهران بیش از یک هزار دستگاه خودروتوقیفی در گمرکات کشور به مزایده گذاشته می‌شود و لازم است نمایندگان سازمان اموال تملیکی با مراجعه به گمرکات محل توقیف، جهت اجرای این دستور نسبت به تحویل خودروهای در محل نگهداری، اقدام کنند.

در این جلسه مصوب شد تا از روز تشکیل جلسه، فرایند اجرای مزایده آغاز و حداکثر تا مورخ 1401/7/15 توسط سازمان اموال تملیکی به پایان برسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *