ریسک به ریوارد بازار سرمایه در اوج ارزندگی

8:15 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۹۹۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک کارشناس بازار سهام گفت: بازار سهام بسیار ارزنده است و این موضوع موجب شده است تا جذابیت بازار سرمایه افزایش یابد. ضمن این که اگر بازار سرمایه از لحاظ ریسک به ریوارد بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که همچنان بازار سهام ارزنده است.

خبرگزاری میزان - نسبت ریسک به ریوارد یکی از اصلی‌ترین معیارهای تریدینگ در بازارهای معاملاتی است. این معیار به معامله‌گران کمک می‌کند تا ریسک معامله را به حداقل، و سود آن را به بیشترین میزان ممکن برسانند.

بهادر برهان، در همین راستا در گفت‌وگو با میزان گفت: با وجود این که بازار سهام بسیار ارزنده است، شاهد هستیم که این بازار روند بی رمقی را طی می کند، زیرا بازار سهام به دنبال شفافیت است و از ابهام فرار می کند.


این کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه در بازار سهام ابهام های اساسی وجود دارد و تا زمانی که آن ابهام ها رفع نشود و یا این که تعداد ابهام ها کم نشود، ارزش معاملات بازار سهام در پایین ترن حد ممکن خواهند ماند وارزش معاملات پایین نتیجه ای جز بی رمقی بازار سهام ندارد.


وی افزود: دومین ابهام بازارسرمایه، روند رشد بازارهای موازی بازار سرمایه است، که مهمترین آن بازار پول است. زیرا نرخ بهره بین بانکی مجددا شروع به رشد کرده است و مسئول مربوطه یعنی بانک مرکزی توجهی به این موضوع نمی کند. از طرف دیگر افزایش نرخ بهره بین بانکی به معنی منقبض شدن اقتصاد است . این موضوع موجب می شود تا پول های سرمایه گذاری در بازارهای موازی با بازار پول کاهش یابد و به نوعی پول ها از بازارهای رقیب جذب بانک شود.
این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: از طرف دیگر بازارهای رقیب بازار سرمایه همچون بازار ارز و طلا در صورت عدم وقوع برجام به شدت جذاب خواهد شد و سرمایه به این سمت حرکت خواهد کرد.


این تحلیل گر بازار های مالی ابراز داشت: هر یک از این ابهام ها کاهش یابد تاثیر زیادی بر رشد بازار سرمایه خواهد داشت.


بهادر برهان در پایان تاکید کرد: افراد حرفه ای که دسترسی به تحلیل ها دارند در زمانی که سهام جذاب است اقدام به خرید می کنند، بنابراین به نظر می رسد که سرمایه گذاران حقیقی در حال خروج از بازار هستند و در کنار آن سرمایه گذاران حرفه ای آرام آرام در حال ورود به بازار سهام هستند.
انتهای پیام./



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *