کشته و مجروح شدن بیش از 13 هزار غیرنظامی یمنی در پی حملات ائتلاف متجاوز سعودی

8:14 - 28 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۸۸۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خوشبینانه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که حملات ائتلاف سعودی منجر به جان باختن و مجروح شدن هزاران غیرنظامی یمنی شده است.

خبرگزاری میزان - هزاران زن و کودک از سال 2015، زمانی که عربستان جنگ وحشیانه‌ای را علیه فقیرترین کشور جهان عرب آغاز کرد، کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش «orinocotribune»، سازمان حقوق بشری «انتصاف» برای حقوق زنان و کودکان فاش کرد که جنگ عربستان سعودی در یمن از سال 2015 تاکنون بیش از 13 هزار غیرنظامی یمنی را کشته و زخمی کرده است.

بر اساس گزارش این نهاد، در طول دو هزار و 700 روز تجاوز، سه هزار و 856 کودک و دو هزار و 433 زن کشته و چهار هزار و 237 کودک و دو هزار و 858 زن در اثر تجاوزات سعودی زخمی شده‌اند.

از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی، بیش از 6 هزار غیرنظامی یمنی از کار افتاده‌اند؛ با این حال، این گزارش بیان می‌کند که تلفات واقعی به طور قابل توجهی بیشتر از موارد بررسی شده است.

بر اساس این گزارش، از زمان اجرای آتش‌بس که توسط سازمان ملل در آوریل امسال برقرار شد، چهار هزار زن و کودک قربانی جنگ شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، می‌گوید: یمن یکی از بزرگترین بحران‌های بشردوستانه در جهان را تجربه می‌کند و حدود 23.7 میلیون نفر از جمله نزدیک به 13 میلیون کودک به کمک نیاز دارند.

علاوه بر این، از 10.6 میلیون کودک بین 6 تا 17 سال، دستکم 2.4 میلیون نفر نمی‌توانند به مدرسه بروند؛ کار کودکان نیز رایج است، زیرا دستکم 1.4 میلیون کودک یمنی در حال حاضر به دلیل بحران کار می‌کنند.

در مورد تغذیه و سلامت، سازمان حقوق بشری «انتصاف» اعلام کرد که تعداد کودکان زیر پنج سال که از سوء تغذیه رنج می‌برند، دو میلیون و 300 هزار نفر برآورد شده است.

این آمار نشان داده که 1.5 میلیون زن باردار یمنی نیز از سوء تغذیه رنج می‌برند.

علاوه بر همه اینها، نزدیک به یک میلیارد دلار نفت و گاز یمن توسط کشتی‌های ائتلاف سعودی توقیف شده است.

«انتصاف» خواستار تشکیل کمیته بین‌المللی برای بررسی جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *