قصد عربستان برای آزاد کردن مصرف نوشیدنی‌های الکلی در پروژه «نئوم»

13:36 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۸۳۱۱
عربستان در حال برنامه‌ریزی برای آزادسازی مصرف نوشیدنی‌های الکلی در یک استراحتگاه ساحلی است که قرار است سال آینده افتتاح شود.

خبرگزاری میزان - با توجه به اسناد و اظهارات افراد نزدیک به واحد توسعه پروژه نئوم عربستان، این کشور در حال برنامه‌ریزی برای آزادسازی مصرف نوشیدنی‌های الکلی در یک استراحتگاه ساحلی است که قرار است سال آینده افتتاح شود.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، فروش نوشیدنی‌های الکلی نقطه عطف خطرناکی برای تغییر اقتصادی و فرهنگی «محمد بن سلمان» در کشورش خواهد بود که تا حدی با هدف جذب گردشگران خارجی و تشویق تجار خارج از کشور به زندگی و کار در آنجا انجام می‌شود.

نگارنده می‎نویسد که عربستان به عنوان خانه مقدس ترین اماکن اسلام در مکه و مدینه، خود را به عنوان نمونه‌ای از اخلاق مسلمانان معرفی می‌کند و آزاد کردن مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند به واکنش شدید جهان اسلام منجر شود.  

افراد مطلع از پروژه نئوم، می‏‎گویند که این پروژه در حال برنامه‌ریزی برای آزادسازی مصرف مشروبات الکلی است.

این در حالی است که مجریان نئوم پیش‌تر این موضوع را تکذیب کرده و مدعی شده بودند که نئوم تحت قوانین نظام عربستان اداره خواهد شد.

بحث در مورد قانونی کردن مصرف نوشیدنی‌های الکلی در نئوم در حالی مطرح می‌شود که بن سلمان از سال‌ها انزوای دیپلماتیک به دلیل قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی رنج می‌برد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *