در نمایشگاه خودروی قائمشهر چه گذشت؟

11:36 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۸۱۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نمایشگاه خودروی مازندران از 22 تا 25 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر برگزار شد.

خبرگزاری میزان – با گذشت دو سال از شرایط کرونایی و برگزاری تدریجی رویدادهای حضوری، نمایشگاه خودروی قائمشهر پس از چند سال برگزار شد تا در کنار سایر شهرهای کشور نظیر تهران، مشهد و اصفهان میزبان علاقمندان به خودرو باشد.

نمایشگاه خودروی مازندران در شرایطی میزبان 20 شرکت صنایع خودروسازی بود که گروه صنعتی ایران خودرو و گروه بهمن نیز که هم اکنون محصولات به نسبت متنوعی در بازار دارند، غایبان بزرگ این رویداد بودند. با این وجود اما حضور گروه خودروسازی سایپا در یکی از دو سالن نمایشگاه به صورت مجزا و از سوی دیگر حضور پر رنگ و با محصولات متنوع از سمت خودروسازی های فردا و کرمان موتور به نوعی شاخص‌ترین رخدادهای این نمایشگاه در روزهای برگزاری بود.

این در شرایطی است که نبود سوله‌های مناسب و امکانات لازم جهت برگزاری نمایشگاه در این مکان یکی از دلایل عدم استقبال و کم فروغ بودن نمایشگاه خودروی مازندران به نسبت سایر رویدادهای خودرویی کشور است. البته که همین آغاز دوباره بعد از مدت‌ها و میزبانی از علاقمندان به صنعت خودرو در شمال کشور را نیز باید به فال نیک گرفت. حال آنکه نمایشگاه خودروی مازندران که پیش از دوران کرونا و در زمان توافق برجام در سالیان پیش یکی از قدرتمندترین نمایشگاه‌های خودرو در سراسر کشور بود که همواره با استقبال خوب خودروسازان و بازدیدکنندگان همراه می شد.

در کنار این اما نگاهی به خودروسازان حاضر در این رویداد نشان می‌دهد، گروه خودروسازی سایپا با حضور پررنگ شرکت‌های زیر مجموعه و نمایندگی‌ها یکی از حاضران اصلی در این نمایشگاه بود که با استقرار در یکی از دو سوله‌ی نمایشگاه آماده معرفی محصولات و همچنین فروش آن به بازدیدکنندگان بودند. سایپایی‌ها با محصولاتی همچون کوییکR اتوماتیک، شاهین در رنگ‌های جدید و با گیربکس اتوماتیک و همچنین وانت‌های پادرا پلاس و کارون به مازندران آمده بودند. هاچ بک کراس آریا هم محصول دیگر سایپایی ها بود که نسخه‌ی تیونینگ شده آن مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

اما کرمان موتور که تا روزهای میانی نمایشگاه توانسته بود مخاطبان خوبی را به سمت غرفه خود فراخواند، محصولاتی نظیر کراس‌اوور کامپکت جک S5، پیکاپ کی‌ام‌سی T8 و سدان ساب-کامپکت J4 را مقابل دیدگان مخاطبان به نمایش گذاشت که از میان خودروی کی‌ام‌سی J7 در رنگ قرمز با توجه بیشتری از سمت علاقمندان به خودروهای این شرکت همراه شد.

شرکت خودروسازی مدیران نیز همچون دیگر رقیب خود یعنی کرمان موتور حضور نسبتا خوبی را در نمایشگاه قائمشهر تجربه کرد و با وجود اینکه سبد کاملی از محصولات خود را نمابش نگذاشت اما در روزهای میانی علاقمندان زیادی پا به غرفه این شرکت گذاشتند. در این میان محصولات ام وی ام X22، X22 پرو، X55 پرو و همچنین آریزو ۵ توربو و تیگو ۷ خودروهای موجود در غرفه مدیران خودرو بودند و محصولات جدیدی مانند تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ و آریزو ۶ پرو نیز از سبد نمایشگاهی مدیران خودرو در این رویداد بیرون مانده بودند و به شمال آورده نشدند.

ناگفته نماند مدیران خودرو نیز مانند کرمان موتور به واسطه نمایندگاه فروش خود در قائمشهر به این نمایشگاه آمده بود.

فردا موتورز از دیگر شرکت کنندگان در نمایشگاه مازندران بود که با مینی ون لوکس چینی M4 به عنوان پرچمداری قدرتمند به قائمشهر آمد و نگاه ها را به سمت غرفه خود کشاند. خودرویی که با جلو پنجره‌ی خاص خود تا چند ماه دیگر قیمت گذاری و به بازار عرضه خواهد شد. کراس اوورهای SX5 و T5 با رنگ‌های متنوع و سدان ساب-کامپکت فردا ۵۱۱ از دیگر محصولات این شرکت در نمایشگاه مازندران بود.

در میان غرفه‌های عرضه کننده محصولات چینی و یا تولیدات داخلی که دیدن‌شان برق چندانی به چشم مخاطبان نمی‌انداخت، غرفه خودروهای کلاسیک در گوشه‌ای از سالن نمایشگاه توجه عموم مخاطبان را به خود جلب می‌کرد. در این بخش خودروهای کلاسیک امریکایی، آلمانی و ژاپنی نظیر کادیلاک سویل و بنز w123 به یادماندنی دوستداران خودروهای کلکسیونی را به سمت خود می‌کشاند.

 در بخش خودروهای کار و تجاری هم رخش خودرو با کشنده‌های کاماز به نمایشگاه آمده بود و شایان دیزل نیز با کشنده دافران H7 در یکی از ورودی های سالن نمایشگاه، نگاه دوستداران خودروهای سنگین را به خود دوخته بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *